Компанії Brand Finance склала щорічний список 500 найдорожчих світових брендів. Згідно з результатами, вперше з чільної десятки вибула компанія Coca-Cola. Лідируючу позицію зайняв бренд Google.
За версією Brand Finance, бренд популярного пошукача оцінюється в 44,3 млрд дол. На другій сходинці розташувався бренд Microsoft з показником вартості 42,8 млрд дол., пише газета РБК daily з посиланням на портал BFM.ru.
За даними видання, в першій десятці представлені в основному американські компанії. Єдиним виключенням є розташувався на п'ятому рядку британський Vodafone - найдорожчий телекомунікаційний бренд у світі, оцінюваний в 30,67 млрд дол.
Багато відомих бренди в порівнянні з торішніми результатами втратили пару рядків рейтингу. Так, з 10 на 14 позицію перемістився японський автоконцерн Toyota, протягом 2010 р. неодноразово змушений проводити кампанії з відкликання своєї продукції по всьому світу.
З першої десятки вперше вибула Coca-Cola - бренд втратив у вартості 9 млрд дол. і спустився з третьої строчки на 16-ту.
Найбільше зниження за вартістю бренду - мінус 9,9 млрд дол. - продемонструвала компанія Nokia, один з провідних виробників мобільних телефонів і телекомунікаційного устаткування. Компанія стикається з труднощами на ринку смартфонів на тлі успіху Apple, проте співпраця з Microsoft може зміцнити її позиції, коментує Brand Finance.
Компанія ж Apple піднялася з 19-ого на восьме місце з результатом 29,5 млрд дол. Успіху виробника планшетников iPad сприяв ефективний дизайн, наявність лояльної клієнтської бази і грамотно вибудуваний маркетинг.
Новачком рейтингу 2011 р., зокрема, стала соціальна мережа Facebook, влаштувавшись на 285-му рядку з показником вартості бренду 3,7 млрд дол.
Що стосується російських брендів, за версією рейтингу, їх частина залишилася в майже незмінному складі. Так, найдорожчий російський бренд, Ощадбанк, після значного зльоту в минулому році (з сто сорок дев'ятий на 57-е місце) втратив вісім позицій і опустився до 65 місця. Вартість бренду найбільшого російського держбанку аналітики оцінили в 12,012 млрд дол. проти 11,729 млрд дол. в 2010 р. При цьому ринкова капіталізація держбанку за рік зросла з 51,107 млрд до 64,329 млрд дол.
Ще більше подешевшав бренд "Газпром", що опустився з 145-го місця на 208-е. Бренд російської газової монополії знизився в ціні майже на 1,3 млрд долара.
Втратив позиції і "Білайн" (компанія "Вимпелком"). Він опустився в рейтингу з 205 місця на 243, а вартість бренду знизилася з 4189 млн дол до 4116 млн дол Найближчий конкурент "Білайну", МТС, навпаки, поліпшив свої позиції. Бренд МТС оцінили в 3458 млн дол (304 місце, +24 позиції за рік і 0600 млн вартості бренду).
"Лукойл", п'ятий за вартістю російський бренд, опустився з 287 до 348 місця (3,089 млрд дол.). До його позиціям впритул підійшла "Роснефть", що піднявся за рік у списку найдорожчих товарних знаків світу з 404 на 370 місце з вартістю бренду в 2,943 млрд доларів.
Замикає російську частину рейтингу рітейлер "Магніт", чий бренд оцінили в 2,606 млрд дол. (422 місце, 2606 млн дол проти 462 місця рік тому і 2, 032 млрд дол.)
Цього року рейтинг покинула компанія "Северсталь", яка в 2010 році займала 469 місце з 500 з вартістю бренду в 2032 млн дол