ua en ru

Google відзначає 151-річчя з дня народження французького композитора Клода Дебюссі

Google сьогодні розмістив на стартовій сторінці новий анімаційний Doodle, присвячений 151-річчю з дня народження французького композитора, музичного критика і автора "Місячного сяйва" Клода Дебюссі.

Google сьогодні розмістив на стартовій сторінці новий анімаційний Doodle, присвячений 151-річчю з дня народження французького композитора, музичного критика і автора "Місячного сяйва" Клода Дебюссі (на фото).

Дебюссі народився 22 серпня 1862 року в передмісті Парижа Сен-Жермен-ан-Ле. Музичну освіту отримав в Паризькій консерваторії (1872-1884), де займався в Мармонтеля (клас фортепіано), Гіро (клас композиції). Після закінчення консерваторії отримав Римську премію (за кантату "Блудний син"), в 1885-86 як стипендіат жив у Римі. У 1887 повернувся в Париж, зблизився з групою поетів і художників - представників символізму та імпресіонізму, очолюваним Малларме. Дебюссі виступав як піаніст і диригент з виконання власних творів, а також як музичний критик (з 1901). В останні роки життя багато концертував в Англії, Італії, Росії переважно з власними творами. Помер у Парижі.

Google відзначає 151-річчя з дня народження французького композитора Клода Дебюссі

Музику цього композитора відносять до імпресіонізму. Сам же він цей термін ніколи не любив. Дебюссі був не тільки одним з найбільш значних французьких композиторів, а також однією з найбільш значних фігур в музиці на рубежі XIX і XX століть; його музика являє собою перехідну форму від пізньої романтичної музики до модернізму в музиці XX століття.

Дебюссі втілив у музиці швидкоплинні враження, найтонші відтінки людських емоцій і явищ природи. Свого роду маніфестом музичного імпресіонізму вважали сучасники оркестрову "Прелюдію до "Післяполуденного відпочинку фавна", в якій проявилися характерні для музики Дебюссі хиткість настроїв, витонченість, вишуканість, примхливість мелодики, колористичність гармонії.

Один з найбільш значних творів Дебюссі - опера "Пеллеас і Мелізанда", в якій досягнуто повне злиття музики з дією.