ua en ru

Німеччина підозрює судноплавну компанію з Одеси у контрабанді зброї до Сирії

Міністерство економіки Німеччини перевіряє інформацію про нелегальне постачання до Сирії іранської зброї, яка могла перебувати на німецькому кораблі Atlantіc Cruіser, зафрахтованому компанією з Одеси. Про це повідомляє Deutsche Welle.

Інформацію про те, що на борту корабля знаходиться зброя, поширили опоненти режиму Асада. За повідомленням впливового німецького журналу Der Spіegel, корабель Atlantіc Cruіser прийняв вантаж у порту Джибуті і, вочевидь, прямував до порту сирійського Тартуса. Але у п'ятницю, побоюючись, як припускають журналісти Der Spіegel, викриття вантажу, судно змінило курс й планувало пришвартуватися у порту турецького Іскендеруна, зупинившись лише у 80-х кілометрах від Тартуса. Міністр закордонних справ Кіпру Ерато Козаку-Маркулліс повідомила, що кіпрська влада здійснює моніторинг корабля й віддала розпорядження не надавати дозволу на його вхід до кіпрських територіальних вод.

Речниця міністерства економіки ФРН підтвердила, що відомство перевіряє інформацію. Судно належить німецькій компанії Bockstіegel. "Ми перевіряємо, чи йдеться про порушення ембарго", - зазначила вона.

За даними Der Spіegel, корабель Atlantіc Cruіser був зафрахтований українською компанією Whіte Whale Shіppіng з головним офісом в Одесі. Офіційно вантаж був задекларований як "насоси та подібне обладнання". За словами брокера з фрахтування кораблів у гамбурзькій компанії C.E.G. Bulk Charterіng, "рух корабля було зупинено відразу ж, щойно ми отримали інформацію про перевезення зброї".

Водночас в одеській компанії звинувачення у наявності нелегального вантажу відкидають й називають необґрунтованими. "Нічого незаконного до Сирії не перевозилося, жодної небезпечної чи військової амуніції. Йдеться про цивільний вантаж для будівельних потреб, відправлений з Індії", - повідомив виконавчий директор української компанії Олександр Варваренко в інтерв'ю інформагенції АP.

Подальша доля судна та вантажу залишається неясною. Повідомляється, що капітан відімкнув радіолокаційне обладнання й корабель зник з радарів GPS. Німецька сторона наполягає на тому, щоби турецькі власті здійснили ретельний огляд корабля та перевірили вміст кожного контейнера.

Екіпаж судна - 12 кіпріотів - відмовляються за рекомендаціями німецької сторони залишати корабель, посилаючись на незгоду української фрахтової компанії, яка наполягає на дотриманні контракту.

Санкції, запроваджені Євросоюзом і США проти режиму Башара Ассада, включають, серед іншого, ембарго на постачання зброї до Сирії та імпорт сирійської нафти до ЄС.