Компанія Boeing через майже десять років боротьби з чиновниками, слідчими і головним конкурентом - Європейським аерокосмічним і оборонним концерном (EADS) - уклала договір на постачання 179 літаків-заправників для ВПС США. EADS висловив "розчарування і здивування" результатами тендеру, аналітики не виключають, що він спробує опротестувати його підсумки, пише РБК daily.
Як пише німецька Handelsblatt, EADS має формальний привід для протесту. У листопаді 2010 р. один із співробітників Пентагону переплутав електронні адреси Boeing та EADS і відправив кожному з них закриту інформацію про оферт конкурента.
Між тим, уряд Німеччини висловив сумнів, що тендер на літаки-заправники проходив у чесній боротьбі. "Його підсумки залишають гіркуватий присмак, адже не зовсім ясно, чи дійсно цей, вже третій, тендер був бездоганно чистим", - сказав координатор уряду ФРН з питань аерокосмічних досліджень, держсекретар Петер Хінтце агентству Reuters в минулу п'ятницю.
ВПС США в 2001 р. прийняли рішення про заміну старого парку літаків-заправників Boeing KC-135 Stratotanker, розроблених ще за часів Президента Дуайта Ейзенхауера. Контракт, який на той момент оцінювався в 20 млрд дол., віддали Boeing без проведення відкритого конкурсу. Пізніше з'ясувалося, що в ході переговорів були допущені зловживання, а сама компанія виявилася втягнута в корупційний скандал. Влада розірвала контракт і в 2007 р. оголосили новий тендер, який виграла вже спільна заявка EADS і американської компанії Northrop Grumman. Вони запропонували в якості основи для нового заправника модель авіалайнера A330 MRTT. Однак на наступний рік і цей договір був анульований державними аудиторами після протесту Boeing. Пентагон оголосив про проведення чергового конкурсу, але Northrop Grumman відмовилася продовжити боротьбу. Тоді ж у СОТ посипалися скарги від керівництва США і Євросоюзу, які звинувачували один одного у виплаті компаніям нелегальних субсидій.