У Франції опубліковано попередній звіт про катастрофу А320 в Альпах
Лайнер розбився після "контрольованого зниження"
Французьке Бюро з розслідування і аналізу безпеки цивільної авіації опублікувало попередній звіт про катастрофу літака А320 авіакомпанії Germanwings у французьких Альпах.
Результати звіту підтвердили дані про те, що лайнер розбився після "контрольованого зниження". "Обрана висота була змінена із 38 тисяч футів [11,5 км] до 100 футів [0,03 км], коли другий пілот [Любіца] був сам у кабіні", - йдеться у звіті.
"Він навмисно змінив налаштування автопілота, змусивши літак спускатися до тих пір, поки літак не зіткнувся із землею. Під час зниження він не відкривав двері в кабіну, незважаючи на прохання (капітана, - ред.), який намагався зв'язатися з кабіною по гучному зв'язку і стукав у двері", - вказали експерти.
Доповідь підтвердила опубліковану в середу інформацію газети Bild про те, що другий пілот Андреас Любіца "репетирував" зниження висоти польоту під час рейсу з Дюссельдорфа до Барселони в день аварії A320. У ході виконання цього рейсу капітан також залишав кабіну, однак після повернення Любіца пустив його назад - про це свідчать дані мовного самописця. Під час відсутності командира повітряного судна другий пілот кілька разів вручну міняв обрану висоту до позначки 100 футів [0,03] кілометра, проте потім повертав її у вихідне положення.
Розслідування показало, що А320 перебував у нормальному технічному стані, а екіпаж володів усіма необхідними ліцензіями на виконання польоту. Крім того, професійні навички пілотів перевищували стандартний рівень.
Експерти також підтвердили, що у 2009 році, в ході курсу підготовки пілотів, Любіца лікувався від депресії і брав медичні препарати. Після цього його медична ліцензія була схвалена і кілька разів подовжувалась. При цьому в документі містилися відмітки про те, що пілотові необхідно регулярне медичне обстеження.
Раніше ЗМІ повідомляли про те, що 5 років тому Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) відмовило Любіцу в отриманні медичного сертифіката через "реактивну депресію" і висновок лікуючого лікаря пілота. Більше того, відомство надало німецькому пілотові довідку, за якою йому заборонялося управління повітряними судами.
У доповіді також дано рекомендації щодо запобігання подібних авіакатастроф. Експерти пообіцяли дослідити медичний аспект події, щоб надалі дотримуватися балансу між правилами конфіденційності та безпекою польотів. Крім того, учасники розслідування планують детально вивчити вимоги до безпеки кабіни пілота, зокрема, процедуру доступу і виходу з неї.
Нагадаємо, на початку квітня на півдні Франції завершилася операція з пошуку тіл загиблих у катастрофі літака A320 авіакомпанії Germanwings.
Катастрофа літака авіакомпанії Lufthansa Airbus А320, що прямував за маршрутом Барселона-Дюссельдорф, відбулося 24 березня. За попередніми даними, причиною аварії стали дії другого пілота Андреаса Любіца, який "цілеспрямовано" направив літак в землю. Всі 150 людей, які знаходилися на облавку, загинули.