Ford має намір скоротити кількість своїх постачальників в два рази
Американський автогігант Ford збирається різко зменшити кількість своїх постачальників. При цьому з половиною колишніх партнерських фірм він вже розпрощався. Крім того, концерн має намір в рамках глобального виробництва своїх автомобілів значно зменшити число використовуваних стандартних платформ - у минулому їх було 25, має залишитися лише дев'ять.
Прагнучи максимально глобалізувати випуск своїх авто, Ford вирішив зробити ставку на скорочення числа та інтенсифікацію співробітництва з фірмами - постачальниками запчастин, вузлів і компонентів. "За минулі роки наші відносини з постачальниками вийшли на новий рівень, - заявив в інтерв'ю газеті Handelsblatt директор Ford по закупкам Тоні Браун. - Ми зрозуміли, що і постачальнику для того, щоб залишатися на плаву, необхідно мати достатню рентабельність".
Для досягнення цієї мети Ford прийняв рішення здійснити жорсткий відбір серед своїх партнерів. "У 2005 р. наше виробництво забезпечувало більше 3 тис. постачальників. Зараз їх кількість зменшилася до 1,5 тис., а в найближчі роки знизиться приблизно до 750", - повідомив Браун, відзначивши, що партнерам, які "залишаться в строю" буде надана можливість розширити свій бізнес з Ford, а також брати участь у створенні нових моделей на більш ранніх етапах.
Останнім часом Ford щороку купував автокомпоненти на 65 млрд дол. "Надалі ми хочемо ще більш ефективно використовувати переваги серійного виробництва і уніфікації", - підкреслив Браун. Саме тому в стратегічному плані Ford прагне до зменшення кількості стандартних платформ і збільшення обсягу універсальних запчастин і компонентів. Це сприяє впровадженню інновацій, знижує витрати виробництва і підвищує якість у виробників і постачальників, зазначив Браун.
Кінцевою метою Ford є використання у глобальному виробництві всього лише дев'яти стандартних платформ. Як проміжний крок намічено, що до 2014 р. 13 стандартних платформ забезпечать випуск не менше 80% автомобілів марки Ford. До речі, всього лише пару років тому Ford ще використовував 25 стандартних платформ. Судячи з усього, американці йдуть у правильному напрямку: і в рейтингах якості, і в опитуваннях постачальників їх оцінки постійно поліпшуються. Компанія також демонструє фінансовий прогрес: за останні два роки вона отримала прибуток 9,28 млрд дол. До цього, в 2006-2008 рр., компанія акумулювала понад 30 млрд дол. збитків, відзначає німецьке видання.