Фондові торги в Японії завершилися 6 жовтня 2010 р. зростанням зведеного індексу Nikkei на 1,8% за рахунок високого попиту на акції японських сировинних трейдерів і девелоперів, пише РБК. Японські інвестори також з натхненням прийняли схвалене напередодні комітетом Банку Японії рішення про пониження ключової облікової ставки з 0,1% річних - рівня, на якому вона знаходилася впродовж майже двох років, - до 0-0,1% річних. За розрахунками законодавців, даний захід полегшать уряду боротьбу з дефляцією і підштовхне відновлення національної економіки після світової фінансової кризи, яка останнім часом просувається не дуже упевненими темпами.
Напередодні уряд Сполучених Штатів оголосив про намір викупити казначейські облігації, що може стати додатковим стимулом для економіки США. Даний крок спровокував зниження курсу долара до більшості іноземних валют і, як наслідок, зростання цін на сировину. Зокрема, ціна на нафту за підсумками торгів в Нью-Йорку підвищилася на 1,7% і наблизилася до позначки 83 дол./бар. Індекс, що відстежує динаміку цін на метали, в Лондоні виріс на 1,6% і досяг найвищого рівня з липня 2008 р. З цієї причини особливо задоволені результатами минулої торгової сесії залишилися утримувачі і покупці акцій провідних японських сировинних трейдерів. Котирування Mitsubishi Corp., найбільшого представника сектора, підвищилися на 2,8%, акції його конкурентів Mitsui & Co. і Sumitomo Corp. - на 3,4% і 3,8% відповідно.
Як уже згадувалося, упевнене зростання продемонстрували котирування національних девелоперських компаній. Цінні папери Mitsubishi Estate подорожчали на закритті торгових майданчиків на 4,2%, акції Mitsui Fudosan Co., найбільшого в Японії девелопера за обсягом продажів, додали 3,3%. Різко підскочила ціна на папери Sumitomo Realty & Development Co. і Tokyu Land Corp. - на 5,1% і 6,5% відповідно.
Сприятливо торгова сесія склалася також для транспортних судноплавних компаній Японії, що було безпосередньо пов'язане із зростанням вартості фрахту кораблів. Акції Mitsui O.S.K. Lines Ltd., оператора найбільшого в світі торгового флоту, виросли на 2,7%. По висхідній траєкторії рухалися також котирування її конкурентів Kawasaki Kisen і Nippon Yusen K.K., найбільшої судноплавної компанії Японії за обсягом продажів: на закритті торгових майданчиків вони підвищилися на 5,3% і 3% відповідно.
Разом з тим зниження курсу долара стало причиною низхідної динаміки котирувань компаній, що мають в своєму розпорядженні великі зарубіжні ринки збуту. Так, торгова сесія 6 жовтня ц.р. обернулася втратами для представників автомобільної промисловості. Акції найбільшого світового автовиробника Toyota Motor Corp. втратили в ціні 0,7%, третього по величині автовиробника Японії Nissan Motor Co. - 1,9%.
За підсумками торгів 6 жовтня 2010 р. індекс Nikkei 225 підвищився на 172,67 пункту (+1,8%) - до 9691,43 пункту. Курс долара до ієни знизився на 0,21 ієн по відношенню до курсу попереднього торгового дня і склав на закритті торгів 83,07 ієни/дол.