ua en ru

Фонд соціального страхування змінив порядок надання звітності

Фонд соціального страхування змінив порядок надання звітності Фото: Центр соціальних служб (kmu.gov.ua)

Фонд соціального страхування вводить нові форми звітності

Фонд соціального страхування України з 1 жовтня змінив порядок фінансування страхувальників (роботодавців) для надання ними застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на прес-службу Фонду.

Як зазначається в повідомленні, зміни затверджені постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

Зокрема вводиться система попереднього контролю правильності нарахування виплат. Робочі органи Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів ФССУ під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Крім того, вводиться нова форма заяви-розрахунку, яка об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

Також вводяться повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, яка має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою необхідно подати упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Змінюються строки подачі заяви-розрахунку. Окрім раніше затверджених термінів розгляду документів для призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства, з 1 жовтня також передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого).

Також вводиться можливість подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді. Раніше реалізована можливість подачі звіту Ф4-ФСС з ТВП у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису, з 1 жовтня доступна також для подачі заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам.

Нагадаємо, за методологією МОП, в Україні в II кварталі 2018 року кількість безробітних становила 1,5 млн осіб, кількість зайнятого населення у віці 15-70 років склала 16,5 млн чоловік.

Відзначимо, що кількість неформально зайнятого населення у віці 15-70 років у січні-червні 2018 року склала 3,552 млн осіб.