ua en ru

Fitch знизило прогноз за рейтингами Одеської обл., Харкова та "Укрзалізниці" до "негативного"

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings змінило зі "стабільного" на "негативний" прогноз по рейтингах Одеської області, Харкова та Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") і підтвердило їх рейтинги.

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings змінило зі "стабільного" на "негативний" прогноз по рейтингах Одеської області, Харкова та Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниця"), "Укрексімбанку" і "Ощадбанку" і підтвердило їх рейтинги. Про це повідомляє прес-служба агентства.

"Зміна прогнозу обумовлено застосуванням методології Fitch "Привласнення рейтингів місцевим та регіональним органам влади за межами США", згідно з якою місцеві та регіональні органи влади не можуть мати рейтинг вище суверенного рейтингу. Прогноз по рейтингу "Укрзалізниці" переглянутий на "негативний", так як рейтинги компанії пов'язані з рейтингом її спонсора, України", - наголошується в повідомленні.

Довгострокові рейтинги в іноземній і національній валюті Одеської області підтверджено на рівні " B", національний довгостроковий рейтинг - на рівні " AA(ukr), короткостроковий рейтинг в іноземній валюті - на рівні B.

Довгострокові рейтинги в іноземній і національній валюті Харкова також підтверджені на рівні " B", національний довгостроковий рейтинг AA-(ukr), короткостроковий рейтинг в іноземній валюті - на рівні B. Така рейтингова дія поширюється на перебувають в обігу внутрішні пріоритетні незабезпечені облігації на суму 99,5 млн грн, рейтинги підтверджені на рівні B/AA-(ukr).

Довгострокові рейтинги в іноземній і національній валюті "Укрзалізниці" підтверджені на рівні B-, національний довгостроковий рейтинг - на рівні BBB+(ukr), короткостроковий рейтинг в іноземній валюті - на рівні B.

За словами експертів Fitch, перегляд поглядів на довгостроковий РДЕ "Укрексімбанку" і "Ощадбанку" відображає зрослу ймовірність погіршення здатності уряду до надання підтримки в разі необхідності.

Нагадаємо, 1 липня Fitch погіршило прогноз рейтингів України зі "стабільного" до "негативного". У той же час короткостроковий і довгостроковий рейтинги дефолту емітента (РДЕ) підтверджені на рівні "В". Стеля рейтингу країни також підтверджена на рівні "B" (істотно недостатній рівень кредитоспроможності).

Пізніше були знижені прогнози по рейтингах ряду українських компаній зі "стабільного" до "негативного". Зокрема, знижені прогнози по рейтингах Lemtrans LLC, DTEK Holdings B.V., Fintest Trading Co., Metinvest B.V., Ferrexpo Plc, MHP S.A., OJSC Myronivsky Hliboproduct, Kernel Holding SA, Mriya Agro Holding PLC і т.д.

Не раніше як у травні цього року Fitch підтвердило рейтинги "Укрзалізниці" зі "стабільним" прогнозом.

Після цього "Укрзалізниця" оголосила про намір провести розміщення єврооблігацій на суму 1,5-2 млрд дол. У травні "Укрзалізниця" провела розміщення дебютних доларових єврооблігацій на суму 500 млн дол. Ставка п'ятирічних паперів склала 9,5%.

В умовах розміщення паперів "Укрзалізниці" серед ризиків зазначається можлива приватизація компанії. Експерти Fitch відзначають, що український уряд планує провести реорганізацію "Укрзалізниці", об'єднавши шість операційних залізничних компаній та низку підприємств, що входять в структуру "Укрзалізниці", в єдине акціонерне товариство з 100% державною власністю в рамках проведеної реформи протягом 2013-2014 рр.

"Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування.

Збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень за шість місяців 2013 р. склали близько 3,2 млрд грн. Серед причин збитковості - перевезення пільговиків, низькі тарифи і відсутність державних дотацій до рівня нульової рентабельності.