Facebook звинуватили в порушенні положень Євросоюзу про захист персональних даних
Європейський регулятор звинуватив Facebook у порушенні положень Євросоюзу про захист даних, випливає з опублікованої на замовлення Бельгійського управління із захисту інформації доповіді "Від соціальних медіа до рекламної мережі".
Доповідь присвячена критичному аналізу останніх оновлень політики Facebook і умов для користувачів. Бельгійські експерти стверджують, що функції особистих налаштувань в соцмережі занадто складні для користувачів.
Доповідь під назвою «Від соціальних медіа до рекламної мережі» був опублікований в понеділок, 23 лютого, на замовлення Бельгійського управління із захисту інформації і присвячений критичному аналізу останніх оновлень політики Facebook і умов для користувачів.
У дослідженні взяли участь фахівці Католицького університету в Левене і Вільного університету Брюсселя. Його результати будуть використані при розслідуванні, яке в січні 2015 почала Бельгійська комісія із захисту особистих даних. Якщо комісія визнає, що мали місце порушення законодавства, то вона відправить матеріали в прокуратуру, яка прийме рішення про порушення справи.
У доповіді розглядаються зміни у функціях особистих налаштувань Facebook, а також в умовах надання послуг, які вступили в силу з 31 січня 2015 року. Представник комісії заявила, що основну заклопотаність регулятора викликають програмні додатки до браузерів, реклама і обмін фотографіями через програми WhatsApp і Instagram, що належать Facebook, пише The Wall Street Journal.
У документі говориться, що потужності соцмережі з обробки інформації «використовуються для створення масштабної рекламної мережі, яка використовує дані, зібрані як в Facebook, так і поза ним, щоб звертатися і до користувачів Facebook, і до решти особам». Дослідники відзначили, що компанія каліцтва здатність відстежувати поведінку користувачів поза соцмережі, головним чином через кнопки "подобається" і за допомогою функцій локалізації власників мобільних телефонів. Тепер Facebook збирає інформацію через ці плагіни, незалежно від частоти їх використання, наголошується в доповіді.
У підсумку, вважають дослідники, будь-яка інформація, що додається в Facebook, в кінцевому рахунку може бути використана в рекламних цілях. «Будь like може призвести до того, що користувач буде згаданий в матеріалах, опублікованих на правах реклами, або в соціальній рекламі. Якщо від згадки в останній можна відмовитися, то єдиний спосіб уникнути згадки в рекламних матеріалах - це припинити взагалі відзначати сподобалися публікації. Користувачі виявляються ще більш безправними, тому що вони не знають, як саме їх дані використовуються в рекламних цілях ", - йдеться в доповіді.
Автори доповіді звертають увагу, що в особистих налаштуваннях Facebook не дає чітких визначень щодо збору та використання інформації самої соцмережею або сторонніми організаціями, що дає користувачеві помилкове відчуття контролю над своїми особистими даними.
За словами представника Facebook, компанія недавно оновила угоду користувача, щоб зробити його більш ясним і чітким, відобразити поява нових функцій і показати, як користувачі можуть контролювати реклами. Відносно опублікованої доповіді представник компанії заявив, що всі оновлення відповідають чинному законодавству.
Як розповів WSJ джерело, знайоме з істотою справи, кілька європейських країн ведуть переговори з Facebook з приводу того, що функції особистих налаштувань і угоду користувача не відповідають європейським стандартам захисту інформації. У Брюсселі сподіваються оновити до кінця 2015 року законодавство про захист інформації в Євросоюзі. Чинні закони були прийняті ще в 1995 році, тоді як Facebook була заснована лише в лютому 2004 року.
Нагадаємо, у грудні в українському і російському сегментах Facebook з'явився новий вірус.
За матеріалами: Бельгійське управління із захисту інформації, The Wall Street Journal