Європейське агентство з нагляду за фінансовими ринками вивчає методи Fitch, S&P та Moody's на предмет прозорості
Європейське агентство з нагляду за фінансовими ринками (ESMA) вивчає методи присвоєння рейтингів "трійкою" провідних міжнародних рейтингових агентств (Fitch, Moody's, Standard & Poor's), останні дії яких дали німецьким експертам привід для занепокоєння, повідомляють німецькі ЗМІ.
Після зниження агентствами рейтингів європейських банків ESMA вирішило розібратися в ситуації і вивчити методи "трійки" на предмет прозорості та об'єктивності. Як зазначив глава ESMA Стівен Майор, експерти вважають, що Fitch, Moody's і S&P не мають у своєму розпорядженні достатної кількості аналітичних матеріалів для того, щоб робити висновки. Розслідування ESMA має завершитися до кінця поточного року, додав Майор.
За інформацією німецьких ЗМІ, S&P висловило готовність надати необхідну документацію, що роз'яснюють принципи роботи та методи привласнення оцінок. Представники Moody's і Fitch поки не коментують дану інформацію в пресі.
За минулі місяці Moody's неодноразово опускало рейтинги європейських банків. У розпал боргової кризи в єврозоні рейтингові агентства знижували суверенні кредитні рейтинги держав, зокрема, Італії та Іспанії, чим викликали хвилю обурення політиків, які звинуватили американську "трійку" в нагнітанні обстановки. У відповідь представники Fitch, Moody's і S&P заявили, що агентства є лише вісниками поганих новин і просто "потрапляють під гарячу руку", в той час як відповідальність за кризу, що вибухнула лежить на плечах урядів держав, які не зуміли під час взяти під контроль витрати.
23 квітня повідомлялося, що проти рейтингових агентств виступили не тільки європейські політики, а й великі німецькі концерни, які виступили з критикою планів міжнародного агентства S&P підняти плату за виставлення рейтингу. Подібний крок з боку S&P неприйнятний і виллється в двоекратное збільшення ціни, йдеться в документі, підписаному главами великих німецьких компаній і відправленим в S&P. Зокрема, свої підписи під документом, хто кличе агентство переглянути свою цінову політику, поставили керівники VW, Daimler, Siemens, Bayer, Eon, RWE, Continental, Lufthansa, Deutsche Post, Henkel, Linde і Bertelsmann.
У промислових колах ФРН уточнили тоді, що концерни платять рейтинговим агентствам по 500 тис. євро щорічно за надання послуг з виставляння рейтингу. Американські рейтингові агентства S&P, Moody's і Fitch "роблять касу" саме за рахунок рейтингування підприємств, в той час як виставлення оцінки державам для них, швидше, необхідний елемент іміджу. Найбільше критики з боку німецьких концернів піддається монополія "трійки" американських агентств на ринку подібних послуг.
На даний момент в Європі обговорюється ідея створення єдиного європейського рейтингового агентства, яке могло б скласти конкуренцію "американської трійці". Однак експерти висловлюють сумніви в спроможності даної ініціативи.
Як повідомляють німецькі ЗМІ, європейська Roland Berger, що працює в секторі стратегічного консалтингу, сподівалася залучити кошти для реалізації подібної задумки, оцінюючи необхідний обсяг стартового капіталу в 300 млн євро, проте пізніше змушена була відмовитися від цієї ідеї: компанія так і не знайшла підтримки серед великих німецьких і французьких банків, на яку розраховувала. Не проявляють активного інтересу до участі в проекті і представники німецької промисловості, що ставить реалізацію ініціативи під сумнів, враховуючи складнощі з залученням необхідного капіталу.