Європейські автоконцерни скорочують тисячі співробітників і вперше за довгі роки закривають виробництва на тлі економічної рецесії в регіоні. За прогнозами аналітиків, вийти на докризові показники збуту компаніям удасться лише до 2017 р. При цьому, на думку аналітиків, своїх місць найближчим часом позбудуться куди більше співробітників сектора, ніж прогнозують самі компанії.
У четвер друга за величиною автомобільна компанія Європи - французька Peugeot Citroen - заявила про намір закрити один із заводів під Парижем, а також додатково звільнити близько 8 тис. співробітників понад анонсованого торік скорочення штату на 6 тис. осіб. Варто відзначити, що закриття конвеєра, який припинить свою роботу вже в 2014 р., стане першим випадком ліквідації автомобільного заводу у Франції за останні 20 років. Розуміючи складність ситуації, в яку потрапили національні автовиробники, влада країни на чолі з президентом-соціалістом Франсуа Олландом готова простягнути їм руку допомоги: план з підтримки автопрому у Франції буде представлений 25 липня.
За даними представників Peugeot Citroen, за останні п'ять років європейський автомобільний ринок уже скоротився на 23%, але найгірше ще попереду. Компанія очікує, що продажі легкових автомобілів у Старому Світі впадуть ще на 8% протягом 2012 р. Таке уповільнення попиту вже призвело до зниження навантаження на виробничі потужності: якщо в 2011 р. заводи Peugeot Citroen працювали на 86% від своєї потужності, то в поточному році цей показник впав вже до 76%, ставши причиною збитку в 700 млн євро тільки за першу половину 2012 р.
Peugeot Citroen є далеко не єдиним прикладом повального скорочення витрат в галузі. Про намір закрити вже другий за рахунком завод в Європі минулого тижня заявив глава Fiat Серджіо Марчіонне. Топ-менеджер також з жалем відзначив необхідність скорочення інвестицій у розвиток компанії в регіоні.
Позбавлятися від власних виробничих потужностей в Європі змушені навіть закордонні компанії. Приміром, у середу японська Mitsubishi Motors оголосила про намір продати свій єдиний завод в Західній Європі голландської компанії VDL Groep всього за 1 євро. Щоправда, в обмін на сміховинну суму угоди новий власник бере на себе зобов'язання зі збереження робочих місць на підприємстві.
Загроза не виконати запланований на 2012 р. план нависла над автоконцерном Renault. Згідно з опублікованими у середу даними, за перше півріччя компанія змогла продати на 3,3% менше, ніж за той же період минулого року. Європейські продажі Renault впали ще більше - на 14,9%. При цьому мінімізувати такий негативний ефект не зуміли навіть успіхи автовиробника на зарубіжних ринках, тому компанія продовжує взятий курс на скорочення витрат. Незабаром роботи в Renault втратять близько 10 тис. співробітників.
"Цей рік і наступні кілька років стануть одним з найжахливіших періодів для європейського автопрому за останні два десятиліття. Ми очікуємо, що в 2012 р. сукупні продажі легкових машин впадуть до 12,8 млн, а в 2013 р. цей показник стане ще менше - 12,6 млн машин. Для порівняння, ще в 2007 р. тут було продано 14,7 млн автомобілів, а в 2011 - 13,5 млн. Для повернення до цих обсягів місцевим компаніям знадобиться близько п'яти років. Я впевнений, що ми станемо свідками закриття далеко не одного автомобільного заводу в Європі", - пояснив професор кафедри економіки автомобільної промисловості Університету Дуйсбурга-Ессена Фердинанд Дуденхоффер. На його думку, з найбільшими труднощами в найближчі роки зіткнуться ті компанії, хто продає більше 50% своєї продукції в Європі. До них, зокрема, відносяться багато французьких виробників, наприклад Peugeot Citroen, Renault, а також італійський Fiat, німецький Opel і європейська "дочка" Ford.