Об'єкти, побудовані до чемпіонату Європи-2012 з футболу, - серйозний заділ для розвитку спортивної, туристичної та транспортної інфраструктури. Про це в ході експертного опитування Інституту Горшеніна заявив народний депутат від партії "Удар", голова підкомітету з будівництва та архітектури Комітету ВР з питань регіональної політики, містобудування та ЖКГ Геннадій Ткачук. "Те, що побудовано (до Євро-2012) - я вважаю великим позитивом. Оскільки, дійсно, в Україні не було таких стадіонів європейського рівня. Сучасні облаштовані аеропорти - це теж крок вперед для всієї держави. Тому що це все залишається для людей. Це дійсно серйозний заділ на майбутнє: стадіони, дороги, аеропорти, готелі. Ми пам'ятаємо, що ті, хто будував готелі, були звільнені від сплати податку на 10 років, і це серйозний заділ для того, щоб поліпшити стан справ і в туристичній галузі також", - вважає депутат.
До позитивних підсумками Євро нардеп відніс і запуск в Україні швидкісного залізничного сполучення. "Не можу давати характеристику закупленим поїздам, але однозначно можу сказати, що нам потрібно розвивати швидкісні види транспорту, щоб відповідати європейським стандартам, - зазначив Ткачук. - Ми вже не можемо їздити тими поїздами, якими їздили в радянський час. У нас же цей транспорт майже не оновлюється. У нас дуже серйозна проблема інфраструктури залізничних перевезень. Тому нам сьогодні потрібно думати про те, як повністю зламати цю систему і побудувати нові сучасні залізничні магістралі, за якими будуть їздити сучасні потяги". "Якщо ми говоримо про сучасну Україну, і говоримо про те, що наша держава повинна бути на рівні таких країн як Німеччина, Франція, Польща та ін, якщо ми рухаємося в Європу, безумовно, у нас повинні бути такі ж транспортні стандарти. Ми повинні до цього прагнути ", - резюмував народний депутат.
У свою чергу керуючий партнер ІК "Капітал Таймс" Ерік Найман відзначив, що проект з впровадження швидкісних залізничних перевезень необхідно продовжувати реалізовувати: "Проект по швидкісних залізницях ще не завершений, але як тільки він буде завершений, то це буде дуже потужно і дуже цікаво". Схожу думку висловив президент Центру економічного розвитку Олександр Пасхавер: "Швидкісні ж/д перевезення - штука позитивна і та їх розвиток - необхідна тенденція". Експерт зазначив, що розробка планів і проектів розвитку швидкісних ж/д перевезень почалася до Євро-2012, і чемпіонат став каталізатором цього розвитку. "І якщо в цілому в рамках Євро-2012 ці проекти реалізовувалися, і тенденція розвивалася, то я можу це зарахувати в плюс", - резюмував експерт.
При цьому доктор економічних наук, заслужений економіст України Олексій Плотніков вважає, що позитивну роль в оновленні інфраструктури відіграла наявність чітких термінів реалізації проектів у рамках підготовки до Євро-2012. "Напевно, ті ж аеропорти якось будувалися і розвивалися б. Але це розтягнулося б мінімум на 5-10 років. Що стосується стадіонів - то без Євро ніхто взагалі не планував їх спорудження". "Безумовний позитив від Євро в тому, що він змусив країну мобілізуватися, щоб набути сучасну інфраструктуру", - резюмував експерт.