Виконуючий обов'язки директора аеропорту "Бориспіль" Євген Дихне прокоментував конкурс на посаду генерального директора "Борисполя". Свою думку Дихне виразив журналістам.
"Сьогодні широкому загалу стали відомі результати діяльності Комісії Міністерства інфраструктури для проведення конкурсного відбору керівника ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" . Шляхом голосування Комісія визначила 4 "найкращих" кандидати: ними стали Валентин Візант, Юрій Солончук, Піотр Ікановіч, Сергій Гомболевський. Не секрет, що я також подавався на конкурс як нинішній в.о. ДП МА "Бориспіль". Для виступу підготував годинну доповідь про те, чого вдалося досягнути за неповний рік роботи і що плануємо робити далі. Мабуть, чудові досягнення підприємства за 2015 рік зовсім не вразили комісію, так як до четвірки кандидатів я, як видно з результатів, не потрапив", - зазначив Дихне.
За його словам, "до "найкращих" потрапив представник найбільшої в країні приватної авіакомпанії Петр Іканович та маловідомий в Україні колишній керівник Державіаадміністрації Молдови Валентин Візант".
При цьому, на думку Дихне, більш цікавою кандидатурою став Сергій Гомболевський, який вже керував аеропортом у 2014 році.
"Тоді головним його "досягненням" стали передача інфраструктури державного підприємства комерційним структурам, доведення "Борисполя" до збитковості та рекордне падіння пасажиропотоку в аеропорту в 2014 році (по 14-19% щоквартально). Але найбільше в усій цій історії шокував кандидат на ім'я Юрій Солончук. Він також вже керував підприємством МА "Бориспіль" у 2006-2008 роках, після чого, за часів Януковича, був одним із керівників Державної авіаційної адміністрації України. За результатами діяльності Солончука в аеропорту "Бориспіль" актом КРУ від 06 серпня 2008 року були встановлені багатомільйонні порушення та неефективні управлінські рішення - починаючи від значного завищення вартості будівельних робіт до надання за рахунок держпідприємства безвідсоткової "фінансової допомоги" кільком компаніям , що не було передбачено фінанпланом держпідприємства та було зроблено без відповідного дозволу органу управління. І це далеко не весь послужний список "досягнень" цього чудового, на думку Мінінфраструктури, майбутнього керівника "Борисполю", - коментує Дихне.
За його словами, реформи, які у 2015 році розпочалися на держпідприємстві , вже дали перші результати - воно нарешті стало прибутковим, адже з початку року аеропорт заробив вже 467 мільйонів гривень чистого прибутку, що дозволило поповнити держбюджет України на 165,5 мільйонів гривень дивідендів та податку на прибуток.
"Загальна ж сума платежів, сплачених до бюджетів усіх рівнів, у 2015 році досягає 377,4 мільйона гривень, що у 2.3 рази більше показників за аналогічний період минулого року. За 9 місяців 2015 року підприємство повернуло банкам та Мінфіну понад 1 мільярд гривень, що зменшило рівень боргового навантаження та дозволило знизити витрати з обслуговування кредитів. Вдалося забезпечити зростання пасажиропотоку на 7% на фоні загального падіння ринку на 5%. І цього виявилося мало в порівнянні з тим, що ми отримали, коли прийшли до управління у 2014 році? Хто ще з держпідприємств може похвалитися такими досягненнями? Як виявилося, ці питання мало цікавлять Міністерство інфраструктури. На жаль, мені не відомі критерії, за якими Міністерство відібрало саме цих кандидатів на посаду керівника аеропорту. Хочеться вірити, що не все так печально як здається. Але доказів цьому поки що немає. Мабуть владі не потрібні ефективні та прибуткові державні підприємства?", - резюмував Дихне.