Якщо немає боротьби за власний ринок, то як можна говорити про просування української продукції до Митного союзу, написав у своєму блозі лідер громадського руху «Український вибір» Віктор Медведчук.
«Один з найбільших покупців українських вагонів - Казахстанська залізниця - підписала контракт з іспанською компанією Patentes Talgo SL на 482 млн євро. Казахи та іспанці створюють спільне підприємство з будівництва пасажирських вагонів з умовою поступового підвищення рівня локалізації та перенесення виробництва в Астану. Міг би на місці іспанців виявитися, наприклад, Крюківський вагонобудівний завод? Теоретично, так. Налагоджений контакт є, вступивши в Митний союз, ми могли б отримати конкурентну перевагу, створити спільну виробничу площадку - теж немає жодних проблем», - написав політик.
«До слова сказати, контракт з Patentes Talgo SL передбачає виробництво 603 пасажирських вагонів, порівняйте це з тим, що Україна повинна поставити в 2013 р. в Казахстан лише 49 одиниць. Так, ми поки утримуємо беззастережне лідерство з експорту в Казахстан вантажних вагонів, однак тут нас підтискає Китай. Три-чотири роки - і виникне питання, залишаємося ми в цьому сегменті або в принципі йдемо з ринку. У 2011-2012 рр. був пік продажів рухомого залізничного складу з України до країн СНД, але в цьому році ми вже йдемо на спад. Чим компенсувати ці втрати? Внутрішнім попитом? Він недостатній. Зоною вільної торгівлі з ЄС? Щось не видно, щоб нас чекали на європейських ринках. Гаразд, біопаливо або метал - по цих позиціях ми ще можемо з ЄС домовитися, але продукцію українського машинобудування на європейський ринок точно ніхто не пустить. Криза, там зараз своїм місця мало», - зазначив Медведчук.
«Отже, залишається Митний союз. Зрозуміло, що конкуренція була б складною, навіть якщо б керівництво країни було націлене на інтеграцію і співпрацю з цією організацією. У нинішніх же умовах ми можемо тільки втрачати клієнта», - резюмував громадський лідер.