Проект з модернізації шести українських КПП на східному кордоні ЄС був запущений в 2014 році
Європейський союз закриває проект з модернізації та будівництва прикордонних контрольно-пропускних пунктів (КПП) з Україною. Про це йдеться в матеріалі Reuters.
У заяві Reuters представник ЄС сказав: "Після нашої оцінки ми прийшли до висновку, що проекти не можуть бути доопрацьовані вчасно. В даний час 6 проектів закриваються, а невитрачені гроші відшкодовуються".
Повідомляється, що проект по модернізації шести українських контрольно-пропускних пунктів на східному кордоні ЄС був запущений в 2014 році. На кінець 2017 роки жоден з шести проектів КПП не був завершений, хоча ЄС надав у 2006 році на ці цілі 29,2 млн евро.
У Державній фіскальної службі України в свою чергу заявили, що в числі причин затримок були структурні зміни в самій службі, а також чимало часу, необхідне для пошуку і укладення угод з виконавцями.
Так, проект був спрямований на те, щоб допомогти інтегрувати економіку України шляхом будівництва або модернізації контрольно-пропускних пунктів на кордоні з Польщею, Угорщиною, Словаччиною та Румунією. На думку ЄС, проекти були спрямовані на скорочення термінів перетину кордонів та вдосконалення митних процедур.
Проте наголошується, що проекти після затримок, помилок і перевитрати коштів за участю місцевих чиновників і підрядчиків не були виконані.
"Реалізація проектів відповідно до графіка не була виконана належним чином, що в найближчому майбутньому призведе до провалу проектів", - повідомив співробітник ДФС в березні 2017 року.
Посадова особа ДФС надала копію цієї записки Reuters за умови, що автор документу не буде ідентифікований.
Адміністрація президента України Петра Порошенка не відповіла на прохання прокоментувати рішення ЄС про закриття проектів, а також потенційно негативний ефект для іміджу України за кордоном.
Зазначено, що КПП "Красноїльськ" на кордоні з Румунією повинен був бути запущений до кінця 2016 року відповідно до графіка, проте в листопаді 2017 року, пункт пропуску складався з незавершених будівель, оточених сміттям та будівельними матеріалами. На кордоні Устилуга з Польщею була вирита тільки траншея. На словацькому і угорському кордоні на місці КПП були тільки труби і металеві палі.
Відзначимо, що відповідно до онлайн-реєстром державних тендерів найбільший контракт для двох КПП отримала компанія "Енергомонтажвентиляція".
Фінансовий директор "Енергомонтажвентиляціі" Сергій Романенко в жовтні в коментарі Reuters звинуватив українських і європейських чиновників у тому, що вони не змогли завершити два КПП на румунському кордоні.
"Контрольно-пропускні пункти "Дяківці "і" Красноїльськ "на 80-85% завершені, але на сьогоднішній день ми не отримали ні копійки", - сказав він. Однак на даний момент компанія не коментує ситуацію.
При цьому в ДФС відзначили, що не заплатили "Енергомонтажвентиляціі", оскільки компанія не надала документи, що підтверджують завершення робіт. Компанія в минулому році подавала в суд на відомство і програла.
Представник ДФС зазначив, що у відомстві не знають, чому "Енергомонтажвентиляція" виграла тендер.
Нагадаємо, в кінці жовтня голова Верховної Ради України Андрій Парубій та маршал польського Сейму Марек Кухцінскій погодили відкриття чотирьох нових пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. За його словами, планіруовалось відкрити пункти пропуску Боберка-Смольник і Лопушанка-Міхновець у Львівській області, Адамчуки-Збереже на Волині та Лубня-Волосате на Закарпатті.