Європейська асоціація виробників піддонів (EPAL) ініціювала всеукраїнську кампанію по легалізації ринку вантажних палет. Представники асоціації провели контрольну закупівлю піддонів на одному з київських підприємств і в ході перевірки виявили велику партію контрафакту, йдеться в повідомленні прес-служби асоціації.
За словами експерта "Бюро Верітас" Юргена Вурдріха, що прилетів спеціально для цього на кілька днів в Україну, на даному виробництві виготовляли піддони незаконно.
"На багатьох піддонах нанесене маркування польської фабрики. Однак ця компанія не має ліцензії. Це нелегальне виробництво. Крім того, у мене є зауваження щодо якості. Дуже слабкі кріплення, не вистачає цвяхів. Справжні палети EPAL відповідають стандартам і тільки тому вони витримують вагу в півтори тисячі кілограм", - зазначив експерт.
У прес-службі зазначили, що виробнику підроблених піддонів тепер доведеться мати справу з правоохоронними органами в ході розпочатого розслідування. За словами юриста EPAL в Україні Любомира Дроздовського, це може бути адміністративна або кримінальна відповідальність. Якщо сума збитків перевищить 12 тис. грн українське законодавство передбачає кримінальну справу і покарання у вигляді штрафу 850 тис. грн.
"Можливо, на перший раз це буде адміністративна відповідальність. Але виробник повинен зрозуміти весь обсяг відповідальності за виготовлення контрафактної продукції. І не тільки за виробництво, але і за реалізацію. Отже, купити контрафакт в одних і продати іншим - це така ж протизаконна діяльність", - пояснив юрист.
Він також зазначив, що Європейська асоціація виробників піддонів не ставить завдання лише покарати виробників, які не мають ліцензії, але і донести переваги ліцензійної роботи. Керівництво підприємства, на якому представники EPAL виявили нелегальні піддони, погодилось в добровільному порядку знищити підроблену продукцію і перейти на ліцензійне виробництво.
"Головне завдання - зробити український ринок прозорим і легальним. Україна рухається в Європу, українські товари експортуються в країни Євросоюзу, де вся продукція ліцензована і піддони в тому числі. Експортери, які будуть везти товари на контрафактних палетах, на тижні застрягнуть в юридичних розглядах, якщо не в Україні, то де-небудь ще, де розкриється підробка. З іншого боку, EPAL виходить сьогодні на безліч нових ринків. Зокрема, на країни Близького Сходу і Китаю. Це означає, що ліцензійні піддони зможуть перетинати кордони цих країн без всяких труднощів. Переваги ліцензійного виробництва палет очевидні", - підкреслив Дроздовський.
За його словами, ліцензійні платежі для виробника складуть не більше 1% від собівартості виробництва палет. Отже, зазначає прес-служба, стає вкрай невигідно виготовлення продукції в тіні, тим більше, що кампанія по контрольних закупівлях та виявленню контрафакту планується системна. Аналогічні перевірки будуть проведені на всіх без винятку підприємствах, які виробляють палети.
"Якщо комусь і вдасться сховатися і далі виробляти контрафактні піддони, незабаром до них прийдуть з претензіями їх клієнти. Оскільки наступний етап нашої роботи щодо легалізації ринку - співпраця з митницею. Простіше кажучи, перевізник, який використовує неліцензовані палети, може бути затриманий на 10 днів на митниці, якщо виникнуть питання до автентичності піддонів. Кому вигідна зупинка товаропотоку через таку дурницю? Яка довіра до виробника, що поставив такі піддони?", - резюмував юрист.
В Асоціації EPAL закликали виробників відкритися ринку і працювати легально. Отримати ліцензію не складно, єдина вимога - якісне виробництво. Піддони повинні відповідати європейським стандартам. Відзначається, що в Україні вже 10 виробників отримали ліцензію EPAL. В Асоціації переконані, що найближчим часом до них приєднаються інші підприємства ринку.