Експерти: запуск продуктопроводу "ПрикарпатЗахідтранс" призведе до зниження закупівельних цін на ДТ
Анонсований ДП "Прикарпатзахідтранс" запуск української ділянки нафтопродуктопроводу "Самара - Західний напрямок" підвищить конкуренцію серед постачальників дизельного палива і дозволить знизити закупівельну ціну. Такої думки дотримуються експерти, опитані агентством "Інтерфакс-Україна".
"Ринок нафтопродуктів з великим інтересом чекає запуску нафтопродуктопроводу, оскільки його робота здатна до межі загострити конкурентну боротьбу між джерелами поставок палива в Україну. У 2006-2007 рр. прокачування по цій магістралі досягали рекордних значень – 120-150 тис. тонн на місяць. Поява на ринку таких обсягів призведе до зниження закупівельних цін на 20-25 дол. за тонну, що еквівалентно 45-55 коп./літр. У масштабах країни це дозволить дати економію на закупівлі дизпалива в розмірі 75-100 млн дол. в рік", - вважає директор консалтингової групи "А-95" (Київ) Сергій Куюн.
У свою чергу директор спеціальних проектів Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев зазначив, що поставки по трубопроводу будуть мати конкурентну перевагу, особливо, враховуючи підвищення цін на транспортування залізницею.
"Трубопровідні поставки завжди дешевші, ніж залізничні, особливо з огляду на підвищення тарифів на вантажні перевезення з 30 квітня. Запуск трубопроводу "ПрикарпатЗахідтранс" потягне ціни на дизпаливо вниз", - вважає директор спеціальних проектів Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.
Аналітик UPECO Олександр Сіренко зазначив, що поставки по трубопроводу можуть потіснити і частину більш дорогих морських партій дизпалива.
"Постачання додаткових обсягів ДТ на український ринок, що на 80% залежить від імпорту – це позитивно. В минулому поставки по трубопроводу становили в середньому 70 тис. тонн на місяць. Російське дизпаливо, враховуючи логістику, очікується більш дешевим, ніж білоруське ДТ з близького до кордону України Мозирського НПЗ. Низька ціна "трубного" ДТ може знизити поставки палива по морю, наприклад з Ізраїлю, Греції і навіть з Росії", - сказав він.
У той же час експерт додав, що вкрай важливою є прозорість у роботі продуктопроводу, оскільки за колишніх власників він використовувався в т. ч. для поставок контрафактних.
Як повідомлялося раніше, "ПрикарпатЗахідтранс" готується в травні відновити постачання дизпалива по нефтепродуктопроводу "Самара-Західний напрямок" після дворічної перерви.
За даними компанії, зараз розпочато процес митного оформлення близько 30 тис. тонн дизельного палива, що знаходиться в трубопроводі, для його подальшої заміни на продукт якості Євро-5. У подальшому планується транспортування дизельного палива тільки цієї марки.