Експерти поставили під сумнів прозорість проведення тендерів з боку підприємства "Укрзалізничпостач", що відповідає за матеріально-технічне забезпечення залізниці. Зокрема, під підозру потрапили конкурси з відбору постачальників палива для держкомпанії.
"Те, що там дуже дивно проходили ці паливні тендери, це факт", - зазначив заступник директора науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.
Нагадаємо, 4 червня 2015 року "Укрзалізничпостач" провів торги на постачання палива, в якому взяли участь 7 операторів ринку нафтопродуктів - "Левада Ойл", "Перфект Трейдинг Ойл", "Укройлпродукт", ДП "Укртранснафтопродукт", "Дайджест Груп", "ОККО-Бізнес Контракт" і "ВОГ Аеро Джет".
В результаті переможцем торгів було визнано "ОККО-Бізнес Контракт", яка запропонувала найбільш прийнятну ціну за всіма лотами.
Разом з тим, відзначають експерти, у компанії-переможця тендера ще на першому етапі були виявлені проблеми з документацією. Зокрема, як зазначила у службовій записці глава комітету з проведення конкурсних торгів В. Р. Ролько, учасник не надав копій сертифіката відповідності на свою продукцію, компанією була подана лише заявка про проведення нової сертифікації. Однак при зверненні тендерного комітету за підтвердженням цієї інформації з'ясувалося, що заявка органом сертифікації відхилена.
Міністр інфраструктури "опозиційного уряду" Володимир Шемаєв вважає, що тендерний комітет складає тендерні умови таким чином, що результат торгів може бути вирішений наперед. "Такі ситуації в цьому році були. У тому числі з кріпленнями для рейок. Є й проблеми з закупівлею дизпалива. Тендерний комітет зараз розбирається зі скаргами деяких учасників торгів", - заявив він.
Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава зазначає, що у сфері закупівель залізниці існує проблема не тільки з паливом.
"Зараз на залізниці виникла проблема з усіма закупівлями. Ця проблема позначається не тільки на кількості пального на залізниці, яке потрібно для забезпечення руху тепловозів і дизель-поїздів, а також із закупівлею запчастин для ремонту рухомого складу. Половина локомотивів у нас з простроченими ремонтами", - зазначив експерт.
На його думку, затримки в нормальному функціонуванні залізниці, яка перевозить 80% всіх вантажів і сотні мільйонів пасажирів, відображаються на загальній ситуації в економіці країни.
З початку 2015 р. виконуючим обов'язки керівника ДП "Укрзалізничпостач" є колишній радник компанії Dragon Capital Євген Хорощак. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що Хорощак єдиний в Україні, хто отримав спеціальний англійська сертифікат щодо процедур закупівель.