Невідповідність умов приватизації Одеського припортового заводу (ОПЗ) вимогам законодавства України, непрозорість процедур підготовки цьогорічного конкурсу, а також цілий ряд додаткових ризиків для стратегічних інвесторів, складають формулу, за якою в липні 2016 року може бути проведена "адресна" приватизація ОПЗ. Такі висновки містяться в дослідженні умов приватизації ОПЗ і підготовки до проведення конкурсу в 2016 році, проведеному Центром дослідження корпоративних відносин.
Свої висновки експерти Центру аргументують тим, що в 2016 році вимоги до претендента на покупку ОПЗ в частині внесення інвестицій, розробки програми модернізації, виконання соціальних зобов'язань були суттєво скорочені. Це, на думку експертів, робить неможливим проведення повноцінного конкурсу.
"Фактично мова йде про проведення не конкурсу, а аукціону, результати якого можуть бути визнані дійсними навіть за умови участі в ньому всього двох претендентів", - відзначають вони.
Про можливе проведення адресної приватизації, на думку авторів дослідження, свідчить цілий ряд факторів. Зокрема, відсутність у публічному полі інформації про поточний фінансовий стан підприємства, обгрунтування його оцінки, висновків Антимонопольного комітету про монопольне становище ОПЗ на ринку перевалки аміаку.
Експерти звертають увагу на те, що допущені при підготовці приватизації ОПЗ порушення законодавства є серйозною перешкодою для участі в приватизації підприємства стратегічних міжнародних інвесторів, а також стануть підставою для опротестування результатів приватизаційного конкурсу.