Інтернет і соціальні мережі - дуже впливовий інструмент формування громадської думки. Тому PR-технології, використовувані там, постійно видозмінюються і вдосконалюються. Про це сказали експерти в ході круглого столу "Простір брехні:" чорні "PR-технології в Інтернеті".
"Коли компанія стикається з негативними відгуками про її діяльність в мережі, то є кілька варіантів реагування. Перший і найпростіший - не реагувати взагалі ніяк, другий - зробити офіційну заяву із спростуванням, третій - розміщувати на противагу позитивні коментарі, використовуючи Фейкові акаунти", - розповів IT-фахівець Микола Єфанов. Але такі методи, за його словами, вже застаріли. Зараз все частіше використовуються інші механізми. Наприклад, розміщення великої кількості негативних коментарів, покликаних довести ситуацію до абсурду і відвести полеміку від основної теми, або ж негативних коментарів, які повинні здаватися "підступами конкурентів" і не викликати довіри.
"Ця ж технологія застосовується і із зворотного боку, коли з'являється якась кількість ботів, які нахвалюють ту чи іншу компанію або політика, але настільки незграбно, що складається враження, ніби це невмілий PR. Один з останніх прикладів - так звані інтернет-боти Арбузова, про які нещодавно написали кілька сайтів ", - вважає Микола Єфанов.
Варіанти реакції на такі інформаційні атаки потрібно розглядати в кожному конкретному випадку. "Був приклад з одним з мобільних операторів, на якого у всіх соціальних мережах обрушився потік критики і погроз від користувачів, більшість з яких згодом опинилися ботами. Але керівництво компанії дуже довго погоджувало варіанти дій. У підсумку "війна" вщухла сама собою. Або закінчилося фінансування цієї атаки, або люди просто пробували свої сили і, не побачивши відповідної реакції, кинули цю справу", - розповів експерт з питань конкурентної розвідки Дмитро Золотухін.