Експерт вважає логічною ініціативу Мінфіну щодо скасування роздрібного акцизного податку з тютюнових виробів
Ініціатива Міністерства фінансів України щодо скасування роздрібного акцизного податку з тютюнових виробів, оприлюднена 21 лютого, виглядає логічною, оскільки зазначений податок може бути сплачений на етапі розмитнення або виробництва, а вже потім розподілений в місцеві бюджети. Про це в своєму блозі написав директор Департаменту конкурентоспроможності бізнесу та регуляторної політики Федерації роботодавців України Олександр Яворський.
"Переважну більшість платників у цьому сегменті складають суб'єкти малого підприємництва на спрощеній системі оподаткування (понад 80 тис.). Проконтролювати таку кількість підприємців на предмет використання касових апаратів при здійсненні кожної операції малоймовірно. Тому, зрозуміло, надходження від сплати податку також впали. Так, за розрахунками експертів, від 33% до 45% продажів підакцизної продукції кінцевим споживачам здійснюється без сплати акцизного податку з роздрібного продажу, а це мільярди гривень, які недоотримують місцеві бюджети", - пише експерт.
За його словами, пропоноване Мінфіном збільшення ставок спеціального акцизу та мінімального акцизного зобов'язання на 7% дозволить забезпечити компенсацію для місцевих бюджетів від скасування роздрібного акцизу.
Окрім того, на думку експерта, пропоновані нововведення суттєво спростять адміністрування і його вартість для бюджету, прогнозування надходжень до бюджету також буде більш надійним.
"Буде мінімізовано тіньовий сегмент в продажу тютюнової продукції кінцевому споживачу, що дозволить збільшити надходження до місцевих бюджетів у порівнянні з 2015-2016 роками", - переконаний Яворський.
Ще одним важливим аргументом за пропоновані ініціативи є спрощення життя бізнесу, стверджує автор матеріалу.
"По-перше, економія часу та спрощення адміністрування для малого та середнього бізнесу. 80 тисяч суб'єктів МСБ буде звільнено від обов'язку складання та подання декларації акцизного податку (відповідного її розділу та додатка до неї) при здійсненні роздрібної реалізації тютюнових виробів. По-друге, відновлення конкуренції", - аргументує експерт.