За діючими на сьогодні в Україні правилами, міжнародні компанії не мають змоги самостійно залучати фінансування для будівництва таких об'єктів, як Київська об'їзна дорога. Саме цим пояснюється прийняття однієї із правок у законопроекті №5309, яким проект будівництва Київської обхідної дороги (КОД) виводиться з-під дії закону "Про державні закупівлі".
Про це заявив голова Інституту публічної політики та консалтингу Сергій Биков, коментуючи заяву НАЗК про можливу корупційну складову законопроекту.
"Проголосувавши за зміни в закон "Про державні закупівлі", Рада дала "зелене світло" будівництву Київської обхідної дороги за міжнародним форматом контрактів EPC+F. Таким чином на конкурентних торгах підрядник буде визначатися не тільки за ціновим критерієм, а ще за умовами залучення фінансування. Простими словами - підрядник не тільки проектує і будує, але й забезпечує можливості фінансування для виконання цих робіт", - пояснив експерт.
Результатом проголосованого Верховною радою законопроекту стане будівництво нової окружної дороги Києва.
"Це 150 км, які повинні побудувати повністю "з нуля". Нова Київська обхідна дорога, або як її ще скорочено називають КОД, виведе з Києва транзит і з'єднає між собою такі траси: М-07 Київ-Ковель, М-06 Київ-Чоп, М-05 Київ-Одеса, Н-01 Київ-Знам'янка, Н-08 Бориспіль-Маріуполь, М-03 Київ-Харків і обхід Броварів", - заявив експерт.
За його словами, є надія на те, що КОД буде побудована вчасно, з огляду на численні приклади "Великого будівництва", в ході якого об'єкти здаються з дотриманням або навіть раніше обумовлених контрактами дат.
Нагадаємо, раніше повідомлялось, що проект побудови Київської обхідної дороги передбачатиме компенсаційну висадку дерев.