Позбувшись від корупції на залізниці, Міністерство інфраструктури отримає додаткові 5 млрд гривень на оновлення основних фондів "Укрзалізниці ", які в даний час планується зібрати за рахунок підвищення вантажних тарифів. Про це на зустрічі в Американській торгівельній палаті в Києві заявив президент Союзу хіміків України Олексій Голубов.
За його словами, корупційна складова у діяльності залізниці залишається дуже високою.
"Экспедирующие фірми "відмивають" до 800 млн гривень "Укрзалізниці", оренда рухомого складу варто ще 300 млн гривень "втрат ". Закупівлі товарно-матеріальних цінностей йдуть через посередників. Якщо все підрахувати, можна знайти до 5 млрд гривень. Звичайно, якщо є добра воля та готовність боротися з корупцією ", - зазначив Олексій Голубов.
Він уточнив, що коштів, отриманих в результаті дієвої боротьби з корупцією, хвалило б для оновлення основних фондів.
"При цьому не потрібно підвищувати вантажний тариф, який може виявитися згубним для цілої економіки ", - підкреслив президент Союзу хіміків.
Таку ж думку висловив виконавчий директор Української асоціації підприємств і організацій цементної промисловості "Укрцемент" Роман Скільський.
"Моя логіка і логіка моєї галузі показує, що ми можемо знайти і прийняти механізми грошового наповнення цієї системи "Укрзалізниці ". Але якщо ми не поборемо корупцію, то в цю дірку будуть зливатися надходження від підвищення тарифів... Треба спочатку прибрати корупцію, інакше все, що планується спрямувати на оновлення залізниці, знову зникне, як у дірці ", - заявив він.
Роман Скільський також додав, що підвищення вантажних тарифів змусить виробників цементу скоротити виробництво продукції і возити її автотранспортом, що згубно позначиться на стані доріг.
"Ініціатива підвищити вантажні тарифи більше схожа на експеримент, а не на результат реального економічного аналізу ", - підкреслив він.
Нагадаємо, Міністерство інфраструктури має намір в 2016 році підвищити тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом на 30%.
Як повідомлялося, рішення транспортного відомства переглянути ціни на транспортування викликали критику з боку представників виробників та експертного середовища. Так, виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко порадив спочатку провести оптимізацію "Української залізниці" і перевірити ефективність використання коштів на підприємствах держмонополії.