Економіці Донбасу може бути завдано непоправної шкоди, - експерти
У разі зупинки вантажного залізничного сполучення в зоні проведення антитерористичної операції економіці регіону буде завдано непоправної шкоди. Про це заявляють фахівці галузі, коментуючи намір "Укрзалізниці" ввести ряд заходів щодо зміни правил розрахунків за вантажні перевезення в зоні проведення АТО.
На думку фахівців, такі дії влади можуть призвести до остаточного паралічу економіки регіону: припинення вантажних перевезень в тому числі і стратегічно важливих вантажів автоматично буде означати зупинку роботи промислових підприємств, що продовжують працювати на сході.
При цьому вони також звернули увагу на той факт, що зупинка роботи промисловості Донбасу неминуче негативно позначиться на роботі підприємств, розташованих в інших регіонах країни. Розрив економічних зв'язків вдарить по діловим партнерам і суміжникам донбаських машинобудівників і металургів, а також призведе до зростання безробіття, причому не тільки на сході країни, але і в інших областях України.
Доктор економічних наук, заслужений економіст України Олексій Плотніков, коментуючи намір зупинити вантажоперевезення на Донбасі зазначає, що ні до чого хорошого це не призведе. "Зрозуміло, що там не буде підвозу сировини і напівфабрикатів, не буде вивезення готової продукції. З точки зору економіки це погіршить і без того досить негативну ситуацію в регіоні",- говорить він.
У той же час юристи кажуть, що проблема має більш глибокий характер. Генеральний директор Юридичної асоціації "Регіональна правова група" Євгенія Палій звернула увагу на те, що робота держпідприємств, до яких належить і "Укрзалізниця", закриваються не за власним бажанням, а за вказівкою Кабміну, яким указом Президента від 14.11.2014 року № 875/2014 "Про рішення РНБОУ від 4.11.2014 р. "Про невідкладні заходи щодо стабілізації соціально-економічної ситуації в Донецькій і Луганській областях" прямо доручено вжити заходів щодо припинення на окремих територіях в районі проведення АТО в Донецькій і Луганській областях діяльності державних підприємств, установ і організацій. "Указ є обов'язковим до виконання, поки він діє. Тобто, КМУ тільки почав його виконання, і його дії вже викликали великий резонанс у суспільстві, в тому числі і в юридичних колах. Наскільки мені відомо, даний Указ Президента вже оскаржено у Вищий адміністративний суд як такий, що порушує низку положень Конституції України", - зазначила Палій.
Як повідомлялося, 25 листопада начальник правового департаменту "Укрзалізниці" Олег Титов повідомив про плани відомства зупинити вантажоперевезення в зоні АТО. В "Укрзалізниці" відзначають, що залізничне сполучення на підконтрольних бойовикам територіях необхідно припинити з метою виконання указу Президента "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 4 листопада 2014 "Про невідкладні заходи щодо стабілізації соціально-економічної ситуації в Донецькій і Луганській областях".