ЄБРР фінансує оновлення парку рухомого складу Росії: семирічний кредит на 650 млн. рублів
Основний операційний підрозділ Globaltrans, провідної приватної групи компаній на російському ринку вантажних перевезень залізничним транспортом, профінансує придбання нових вантажних залізничних вагонів у рамках програми оновлення парку рухомого складу в Росії за підтримки з боку ЄБРР, що надає семирічний кредит з фіксованою ставкою в обсязі 650 млн. рублів. Про це повідомляє Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР).
Позичальник - ВАТ «Нова перевізна компанія» (НПК), дочірня компанія Globaltrans Investment Plc - холдингової компанії, зареєстрованої на Кіпрі, що консолідує бізнес групи Н-Транс у вантажних залізничних перевезеннях. 2008 р. ЄБРР асигнував 49,55 млн. дол. на придбання міноритарного пакету Globaltrans під час публічного розміщення акцій компанії.
НПК планує придбати до 5 тис. напіввагонів протягом 2010-2011 рр., і фінансування з боку ЄБРР призначено для купівлі частини з парку, що його має бути придбано.
За словами директора Департаменту транспорту ЄБРР Сью Баррет, цей кредит, що надається в національній валюті, стане прикладом підтримки з боку ЄБРР гідних довіри російських клієнтів у зменшенні валютних ризиків шляхом довгострокового кредитування в рублях, валюті основних доходів компанії-позичальника.
Після стрімкого скорочення наприкінці 2008 - на початку 2009 рр. унаслідок світової економічної кризи, з другого кварталу 2009 р. обсяги перевезень залізничним транспортом у Росії поступово відновлюються. На залізничний транспорт 2009 р. припадало понад 40% загального вантажообігу в Росії . Частка залізничного транспорту зросте до 85%, якщо не враховувати трубопровідний транспорт.
Від початку структурної реформи залізничного транспорту 2001 р. ЄБРР інвестував понад 1,4 млрд. дол. у рамках 11 залізничних і дотичних інфраструктурних проектів на території Росії. Реформа має на меті залучення приватних інвестицій в оновлення парку рухомого складу в Росії та модернізацію залізничної галузі.
За різними оцінками, Росія, що має другу за протяжністю залізничну мережу після США, може потребувати від 400 до 780 тис. одиниць нового рухомого складу протягом наступних 10 р. Зараз частка приватного парку в Росії перевищила 40% і, згідно середньо- та довгострокових стратегій розвитку залізничної галузі, може зрости до 50%.
Інші фінансові параметри операції НПК не розголошуються.