Колегія Рахункової палати за матеріалами проведеного аудиту щодо спрямування та використання у 2010-2011 роках коштів на будівництво і розвиток Київського метрополітену констатувала, що діяльність Міністерства інфраструктури України, Міністерства фінансів України, Київської міської ради і міської державної адміністрації з розбудови столичного метрополітену була неефективною і нескоординованою, виконання запланованих заходів здійснювалося на низькому організаційному рівні. Такий стан справ гальмує розвиток міської інфраструктури та соціально-економічний розвиток столиці, не сприяє поліпшенню її іміджу, особливо напередодні Євро-2012, повідомляє прес-служба Рахункової палати.
Як зазначають аудитори, однією з основних причин ситуації, що склалася, є неналежна нормативна база. Зокрема, Міністерство інфраструктури не розробило державної цільової програми розвитку метрополітенів, а київська міська влада - відповідної міської програми, незважаючи на те, що столичний метрополітен є комунальною власністю. Кошти із міського бюджету на розбудову об'єктів метрополітену, закупівлю нових вагонів виділялися в недостатніх обсягах, а кредитні ресурси взагалі не залучались. У результаті розвиток цього найефективнішого виду громадського транспорту гальмується, низка проектів не реалізується.
Перевіркою встановлено, що в 2010-2011 роках видатки із державного і столичного бюджетів спрямовувались на будівництво лише одного об'єкта - дільниці Куренівсько-Червоноармійської лінії від станції "Либідська" до станції "Виставковий центр". При цьому з державного бюджету на її зведення спрямовано сто відсотків запланованих коштів (1 млрд 205 млн грн), а з міського бюджету м. Києва - лише 41,5% від передбачених 211,4 млн грн.
Нагадаємо, голова КМДА Олександр Попов заявив, що ведуться переговори щодо створення консорціуму під будівництво метро.