Нестача вагонів для перевезення зернових та олійних культур може стати лімітуючим фактором для подальшого нарощування виробництва зернових та олійних культур в Україні. Про це зазначають в асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ).
Як повідомили в УКАБ, протягом останніх тижнів інформація про неподання вагонів надходить не лише від торгівельних компаній, але і від безпосередніх зерновиробників, причому навіть у випадках, коли вчасно були подані заявки на надання рухомого складу. Експерти зазначають, що основними проблемами є відсутність фінансування закупівлі нових вагонів "Укрзалізницею", не створення економічних умов для закупівлі вагонів вантажовідправниками, а також надання рухомого складу для перевезення транзитного зерна, що суттєво збільшує термін обігу вагонів. В УКАБ констатують, що подальше розширення виробництва зерна опиниться під питанням, якщо зазначена проблема ближчим часом не буде вирішена.
"Для чого збільшувати виробництво зерна, якщо ви його не можете відвантажити за укладеними угодами і отримати кошти для операційної діяльності", - зазначає президент УКАБ Алекс Ліссітса.
Проблема набуває все більшої ваги і у зв'язку з тим, що зерновиробництво поступово переміщується в центральні і північні області. "Зміна клімату та акцент на вирощуванні кукурудзи призвели до того, що основні обсяги зерна виробляються не на півдні, а в центрі України, причому відвантаження зерна з цих регіонів автомобілями є економічно і логістично недоцільним", - додає генеральний директор УКАБ Володимир Лапа. За його словами, зараз працює 10-11 тис. зерновозів, однак з урахуванням перспективних потреб необхідно 15-16 тис. До останнього часу відвантаження збільшувались за рахунок зменшення терміну обігу вагонів, але можливості для подальшої оптимізації обмежені.
У зв'язку з цим УКАБ звернувся із проханням посприяти у вирішенні порушеного питання до Кабінету Міністрів України.
Читайте також: Україна експортувала 5,5 млн т зерна в I кварталі 2012-2013 МР