Президент Росії Дмитро Медведєв і голова Китаю Ху Цзіньтао оголосили сьогодні про завершення будівництва російсько-китайського нафтопроводу, передає телеканал "Росія 24". Символічна церемонія запуску китайської частини нафтопроводу пройшла сьогодні в Пекіні. Планується, що комерційні поставки нафти в Китай по нафтопроводу почнуться 1 січня 2011 р. Як повідомив журналістам глава ВАТ "АК" Транснєфть "Микола Токарєв, в листопаді-грудні ц.р. почнеться закачування в нафтопровід технологічної нафти - близько 600 тис. т.
Як раніше повідомляли китайські ЗМІ, в листопаді ц.р. по нафтопроводу буде перекачано 500 тис. т сирої нафти, а до грудня продуктивність нафтопровідної системи зросте до 1 млн т, що обумовлено в двосторонній угоді між Росією і Китаєм.
Нагадаємо, що 29 серпня 2010 р. в рамках проекту "Східний Сибір - Тихий океан" (ССТО) відбулося урочисте відкриття російської ділянки нафтопроводу. За даними "АК" Транснєфть ", яке є оператором ССТО, новий магістральний нафтопровід покликаний забезпечити транспортування російської нафти в напрямку китайського міста Дацин в обсязі 15 млн т нафти на рік. Очікується, що протягом 20 років по цьому нафтопроводу в КНР буде поставлено близько 300 млн т нафти.
Будівництво нафтопроводу Росія-Китай було почато "Транснафтою" 27 квітня 2009 р. відповідно до російсько-китайської міжурядової угоди про співпрацю в нафтовій сфері, підписаної 21 квітня 2009 в Пекіні. У рамках проекту були побудовані лінійна частина протяжністю 64 км, магістральна насосна, приймально-здавальний пункт нафти з хіміко-аналітичною лабораторією, а також підводний перехід магістрального нафтопроводу через річку Амур.
Початок російсько-китайського партнерства в нафтовій сфері було покладено в лютому 2009 р., коли Росія домовилася з Китаєм, що він надасть "Роснєфті" і ВАТ "АК" Транснєфть "кредит з плаваючою процентною ставкою в розмірі в 25 млрд дол. на 20 років під експорт нафти в обсязі 15 млн т на рік.
Відзначимо також, що 21 вересня ц.р. "Роснєфть" і китайська нафтова компанія CNPC оголосили про підготовку техніко-економічного обгрунтування будівництва спільного нафтопереробного заводу (НПЗ) потужністю 13 млн т і з інвестиціями 5 млрд дол.