Чистий прибуток пивоварної компанії "САН ІнБев Україна" в 2011 р. скоротився на 44% - 165,3 млн грн
Чистий прибуток найбільшої в Україні пивоварної компанії "САН ІнБев Україна" за 2011 р. скоротився на 44% - до 165,3 млн грн. Про це йдеться у вчорашньому повідомленні компанії про проведення зборів акціонерів, повідомляє видання "Комерсант-Україна".
Це другий рік поспіль, коли компанія скорочує прибуток - в 2010 р. вона знизилася на 25%, до 294 млн грн. У минулому році її грошові кошти також скоротилися - з 303 млн грн до 73 млн грн. У той же час значно зросла сумарна дебіторська заборгованість "САН ІнБев Україна" - на 124%, до 17,7 млн грн. Повний звіт за 2011 р. компанія представить після проведення зборів, яке відбудеться 17 квітня.
В "САН ІнБев" пояснюють, що причиною падіння фінансових показників стало зростання цін на сировину - обсяг продажів компанії не скорочувався, а виробництво навіть зросло на 0,7% при загальному падінні ринку на 1,1% (дані асоціації "Укрпиво"). "Сировина подорожчала більш ніж на чверть, - говорить директор "САН ІнБев Україна" з правових питань та корпоративних відносин Денис Хренов. - А зростання цін на кінцеву продукцію був удвічі меншим через невисоку купівельної спроможності споживачів і високої конкурентного середовища". Він підкреслює, що, крім вартості сировини, збільшилися також витрати на рекламу та енергоносії, а також на 50% підвищився податок на хмелярство.
Учасники ринку вказують на ще одну можливу причину зниження прибутку компанії - в минулому році "САН ІнБев" нарощувала продажу свого флагманського бренду "Чернігівське" (середньоціновий сегмент - від 4 грн до 5,5 грн / 0,5 л), ринкова частка якого складає майже 25% (докладніше див графік). "Український ринок практично повністю поділений між четвіркою найбільших гравців. У такій ситуації зберегти або наростити ринкову частку можна тільки за рахунок слабшого конкурента, яким для "САН ІнБев" стала "Оболонь", - упевнений маркетинг-директор компанії "Перша приватна броварня" Максим Васильєв.
Експерт пояснює, що найпростіший шлях для досягнення успіху в такій боротьбі - поставити на тій же полиці в роздрібних мережах свій дешевший продукт. За словами одного з учасників ринку, ціна на "Чернігівське" з вересня 2010 року тримається на кілька відсотків нижче вартості "Оболоні", повторюючи будь-які її коливання. В "САН ІнБев" кажуть, що в минулому році здійснювали різного роду "цінові активації", але вони проводилися в обмежений часовий період і в окремих торговельних точках. У компанії наводять дані AC Nielsen за ціновими індексами (ціни бренду в порівнянні зі середньоринковою ціною пива) в середньоціновому сегменті за 2011 рік: "Чернігівське" - 95% (тобто на 5% дешевше, ніж середня ціна пива на ринку), "Львівське "- 89%," Оболонь "- 97%.
Для лідера ринку стратегія збільшення своєї частки за рахунок зниження цін - єдина можливість відібрати її в конкурента, вважає аналітик ІК "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко. "Зараз атакувати" Оболонь "найлегше - привабливість бренду в очах населення з кожним роком падає, незважаючи на ребрендинг і нові маркетингові ходи", - додає він. На думку пана Васильєва, "Оболонь" заважає "САН ІнБев" і Carlsberg Ukraine вільно підвищувати ціни на пиво. "В Україні ціна на пиво менше, ніж в будь-якій країні Європи. Для міжнародних компаній ясно, що продукт повинен коштувати дорожче, але оскільки вони змушені боротися з великим локальним виробником, різко підвищувати її вони не можуть", - говорить експерт.
Друга велика міжнародна компанія на українському ринку - Carlsberg Ukraine - користується подібною стратегією - хоча її низькоцінової бренд "Львівське" і не сприймається споживачами як дешевий, вартість його набагато менше, відзначає пан Андрейченко. Однак Carlsberg Ukraine, на відміну від "САН ІнБев", основну ставку робить на преміальний сегмент, що росте в основному за рахунок бренду "Балтика", додає Максим Васильєв.
Нагадаємо, за даними асоціації "Укрпиво", загальний обсяг виробництва пива в 2011 р. скоротився на 1,1% - до 305,2 млн дал.