Оптимізація процедурних аспектів в бізнесі і економія ресурсів сьогодні є передовими вимогами успішного підприємництва поряд із забезпеченням стабільності і гарантованої безпеки. Бізнес, як відомо, не існує без постійної взаємодії та комунікації. Це в свою чергу передбачає обробку великого масиву документації, що є досить нерентабельно на сьогоднішній день. У зв'язку з появою в Україні вже понад 10 років тому систем електронного документообігу, виконання вищезазначених завдань перейшло на якісно новий рівень. Так, витрата величезної кількості часу і фінансів на облік, аналіз і контроль неосяжної кількості паперів відходить в минуле. Що активно беруть на замітку найбільш затребувані українські рітейлери, дистриб'ютори і виробники. Автоматичне надання юридичної значимості таких документів, як «Замовлення», «Повідомлення про завантаження товару» або «Акт приймання» за коштами EDI - технологій робить електронний документообіг ефективним інструментом.
Говорячи про те, що все має недоліки, складно описати EDI. Адже саме ця платформа, надаючи гарантовану безпеку і захист даних, виключаючи всі недоліки колишнього паперового діловодства, є найнадійнішим методом обміну даних з контрагентами. Варто зазначити, що цю позицію вже давно дотримується і український законодавець, який регламентував цей процес в досить великій кількості нормативно-правових актів, таких як: Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закон України «Про електронний цифровий підпис», Типова інструкція по документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, і інші.
Але також Україна потребує подальшого розвитку і прогресуванні EDI-технологій. Так, інвестування необхідно для настройки або оновлення систем управління електронними документами, для упорядкування роботи з електронними підписами, формування PKI (Public Key Infrastructure) і проектування нормативних документів, в тому числі ліцензій і сертифікатів.
Варто відзначити, що Україна готова прийняти ЮЗЕДО в повній мірі, так, як вже є механізми автоматизації діяльних процесів і інтеграції з сертифікованими активами електронного підпису. Більш того, налагоджено співпрацю з адміністративними центрами з надання сертифікатів відповідності. Також, є інструментарій, що дозволяє забезпечити криптографічний захист інформації і EDI-оператора, які готові взяти на себе відповідальність за запуск і організацію ЮЗЕДО.
Важливим є залучення правової, економічної і технічної висококваліфікованої підтримки, а також, безпосередньо і власників бізнес-процесів. Тільки синергетична робота здатна найкращим чином завершити і зміцнити процес впровадження юридично значущого електронного документообігу.
Це в свою чергу гарантовано призведе до значного скорочення витрат і оптимізації бізнес-процесів в зв'язку з підвищенням швидкості і захисту обміну даними. А вся юридична значимість результатів електронного документообігу відповідним способом буде регламентована національним законодавством.
Для уточнення деталей і підключення звертайтеся в службу підтримки Comarch EDI Service Desk по телефону - 0 800 300 142, або на електронну адресу edi@comarch.com.ua
Додаткову інформацію про систему B2B Network і компанії COMARCH Ви зможете знайти на сайті - https://www.comarch.ru/trade-and-services/data-management/e-invoicing/