ua en ru

Авіакомпанія "Сибір" готова піти на мирову угоду з Міноборони України понизивши суму компенсації за катастрофу Ту-154 до 6,5 млн дол

Авіакомпанія "Сибір" готова піти на мирову угоду з Міноборони України понизивши суму компенсації за катастрофу літака Ту-154 над Чорним морем з 15 млн дол. до 6,5 млн дол. Про це представник авіакомпанії "Сибір" Олександра Павленко повідомила "Комерсант-Україна".

5 жовтня в Госпсуді Києві поновилися слухання у даній справі після того, як суд отримав результати експертизи, проведеної Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз (КНДІСЕ). Проте Міждержавний авіаційний комітет (МАК) завершив розслідування причин катастрофи Ту-154 ще в 2004 р.
О.Павленко, відповідаючи на питання про результати цього дослідження, відзначила: "МАК до найдрібніших деталей прорахував точку запуску ракети і траєкторію її польоту. Було точно встановлено, що пуск був проведений з району Феодосії, де і відбувалися навчання. У Міністерства оборони виникло питання: чи не могло трапитися, що ракета була випущена з території якої-небудь іншої держави, проте є дані, що засвідчують про те, що ракета могла бути лише українською", сказала вона.
Вона також зазначила, що були проаналізовані уламки збитого літака. "99% з них мають вхідні отвори, виконані вражаючими елементами бойової частини ракети, - ми їх називаємо кульками, - що потрапили в літак ззовні. 1% уламків пробито зсередини. За це і намагаються зачепитися представники Міноборони. У МАК нам порадили просто порівняти кількість отворів в тому і іншому напрямах, адже 1% міг свідчити, наприклад, про рикошет або про те, що яка-небудь з кульок пробила корпус літака наскрізь", - сказала вона.
О.Павленко зазначила, що Україна зобов'язана дотримуватися висновків МАК, оскільки Україна підписала угоду "Про цивільну авіацію і про використання повітряного простору". "МАК є виконавським органом 12 держав колишнього СРСР по делегованих функціях використання цивільної авіації і повітряного простору. Учасники угоди автоматично визнають, що не мають можливості проводити розслідування авіакатастроф, і повністю покладаються на висновки комітету", - сказала вона.
Вона також зазначила, що її клієнт готовий поставити крапку в цій справі, якщо йому хочаб відшкодують вартість втраченого літака. "Ми готові відмовитися від відшкодування морального збитку, вартості страхових сум і втраченої вигоди, яких вимагали раніше, тому що є елементарна втома від процесу. До того ж гроші знецінюються, і 6,5 млн дол. зараз - це не 6,5 млн дол. у 2001 р. ... З пропозицією укласти мирову угоду ми звернулися не тільки в Міноборони, але і до Президента Віктора Януковича і в Кабінет міністрів. Відповіді поки немає, і представники Міноборони на суді твердо заявляють, що світової угоди не буде, хоча у них навіть немає повноважень його ув'язнювати", - сказала вона.
Нагадаємо, катастрофа літака Ту-154 російської авіакомпанії "Сибір", що слідував з Тель-Авіву до Новосибірська, сталася над Чорним морем 4 жовтня 2001 року. Згідно висновкам Міжнародного авіаційного комітету, лайнер був збитий українською ракетою, випущеною із зенітно-ракетного комплексу С-200 під час навчань. Загинули 78 людей: 51 громадянин Ізраїлю і 27 громадян Росії. У жовтні 2004 р. Генпрокуратура України закрила кримінальну справу у зв'язку з відсутністю складу злочину в діях чиновників Міноборони. За версією слідства, до катастрофи привів фатальний збіг обставин.
Впродовж 2003-2005 рр. український уряд виплатив 15,6 млн дол. компенсації родичам загиблих.
У 2004 р. авіакомпанія "Сибір" подала позов до Господарського суду Києва до Міноборони і Держказначейства України з вимогою виплатити 15 млн дол. шкоди за збитий літак. Слухання тивають досі.