Французький рітейлер Auchan вирішив вивести в Україну ще одну свою мережу, повідомляє "Комерсант-Україна". Як стало відомо виданню, компанія шукає земельні ділянки для розміщення так званих міських гіпермаркетів - їх площа в три рази менше магазинів, що працюють зараз в Україну. У цьому форматі рітейлер може розвиватися більш високими темпами, відзначають експерти.
Про те, що компанія шукає ділянки для будівництва гіпермаркетів, розповіло джерело, близьке до "Auchan-Україна". Про це знають і в декількох консалтингових компаніях. "Рітейлер активно шукає площі розміром 7-7,5 тис. кв. М (торгова площа близько 5 тис. кв. М). Подібний формат Auchan розвиває в Росії, там магазин працює під вивіскою "Ашан-Сіті", - говорить менеджер в одній з консалтингових компаній. За його інформацією, магазини планується розміщувати також у торгових центрах.
Гендиректор Auchan в Україну Жерар Галле підкреслив, що компанії завжди були цікаві площі розміром від 5 тис. кв. м. "Так було з початку нашого виходу в країну. Якби сьогодні нам запропонували такі площі, ми б погодилися", - запевнив він. За словами пана Галле, назва мережі поки що не обговорювалося.
Міські гіпермаркети в портфелі рітейлера з'явилися не так давно. У Росії в 2007 р. компанія придбала частину мережі "Рамстор". Площі цих магазинів - 5-6 тис. кв. м - були нестандартними для компанії, Auchan розвивав супермаркети (до 4 тис. кв. м) і гіпермаркети (від 10 тис. кв. м). Крім того, в магазинах була велика частка продовольчих товарів в асортименті - 80% проти 20% непродовольчих (у звичайних гіпермаркетів 60% на 40%). Нова концепція зацікавила материнську компанію, і в 2011 році такий магазин був відкритий у Франції. У разі його успішності компанія розглядала можливість розвитку цього формату і в інших країнах.
Зараз в Україні Auchan розвиває гіпермаркети набагато більшою площею - близько 15 тис. кв. м. З моменту виходу в Україну в 2007 р. компанія відкрила вісім таких магазинів. "Але розвиватися в регіонах і в центрі Києва з великим форматом складно. Бракує площ", - говорить джерело, близьке до "Auchan-Україна". Наприклад, з десяти будуються в Києві торгових центрів тільки в двох площі під якірного орендаря більше 10 тис. кв. м, погоджується менеджер однієї з консалтингових компаній. На його думку, розвиваючи менший формат, рітейлер зможе більш швидкими темпами розвиватися в країні.
Auchan - сильний конкурент, і вихід у сегмент гіпермаркетів міських буде відчутний для його учасників, вважає директор консалтингової компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. "У Auchan найвищий показник виручки з квадратного метра серед мереж, що працюють в Україні", - підкреслює менеджер однієї з консалтингових компаній. В Україну ритейлер зміг за чотири роки зайняти п'яте місце з продажу. У сегменті міських гіпермаркетів Auchan буде конкурувати з Novus, "Сільпо", "Народний", "Фуршет", "Еко-маркет" і "Таврія-В".
Однак якщо окремо стоять магазини рітейлер побудувати зможе, то про розміщення їх у торговельних центрах до цих пір компанії домовитися не вдавалося, відзначають учасники ринку. "Auchan шукає площі вже кілька місяців, але ніяк не може домовитися. Порівняно з конкурентами ритейлер пропонує надто низьку орендну плату", - говорить джерело в одній з консалтингових компаній. За словами співрозмовника, Auchan пропонує $ 5-6 за кв. м, тоді як інші учасники - $ 15-18 за кв. м. Саме тому зараз тільки один гіпермаркет Auchan розміщений у торговому центрі у Львові. "Просто власник цього центру дуже хотів, щоб в його об'єкті працював зарубіжний оператор", - пояснив він.