Auchan перейшов в активну фазу роботи над запуском власного банку в РФ, - джерела
Один з найбільших світових ритейлерів - французька група Auchan - перейшов в активну фазу роботи над запуском власного банку в Росії. Про це з посиланням на кілька джерел, близьких до компанії, повідомляє видання "Комерсант".
"Група Auchan зараз активно працює над отриманням банківської ліцензії в Росії, документи в ЦБ можуть бути подані в червні, сам проект планується запустити з наступного року", - розповіло джерело, знайоме з планами компанії. Про активну підготовку до запуску банківського проекту розповіли ще три джерела на банківському ринку. Проте в прес-службі компанії "Ашан" підтвердили тільки потенційний інтерес до отримання банківської ліцензії, вказуючи, що це питання "детально вивчається протягом кількох років", однак "ще не визначені етапи розвитку і не розпочато роботу з ЦП". "Обережність групи Auchan у висловлюваннях зрозуміла: великі міжнародні компанії, які не є публічними, воліють не коментувати проекти на етапі розробки", - говорить одне з джерел, близьке до групи Auchan.
У структурі групи Auchan працює банк Accord, проте в Росії ліцензії він не має і з 2005 р. існує у формі представництва "БА Фінанс". Бізнес Auchan в Росії представлений гіпермаркетами "Ашан", "Ашан-Сіті", супермаркетами "Атак", дискаунтерами "Веселка", магазинами спорттоварів "декатлону" і гіпермаркетами товарів для дому та будівництва "Леруа Мерлен". Auchan не розкриває виручку в Росії, за оцінками InfoLine, в 2010 р. вона була на рівні 5,87 млрд євро, тобто становила близько 13,8% від загальних продажів Auchan.
Той факт, що група Auchan тільки зараз приступила до активної роботи над створенням банку, експерти пояснюють затратністю проекту, який економічно доцільний тільки при значних масштабах бізнесу. "Auchan в Росії досяг серйозного рівня розвитку, і через цю мережу проходять значні обороти як готівки, так і безготівкових розрахунків з постачальниками, - говорить директор департаменту банківського консультування консалтингової групи "НЕО Центр" Євген Трусов. - Замкнути всі ці обороти у власному банку було б розумним рішенням".
Локальні банківські структури дозволяють великим міжнародним торговим групам заощадити на послугах банків-посередників, вказує глава консультаційної групи з фінансових ринків Ernst & Young Олег Данілін, проте поки в Росії така модель реалізована в основному автоконцернами, а не великими ритейлерами. У шведській IKEA, в рамках групи якої існує фінансова структура Ikano Finance, є плани запуску банківського проекту в Росії. За відомостями видання, у Metro Group таких планів у Росії немає, оскільки всередині групи немає банківської структури.
Банківський проект "Ашана" буде орієнтований на клієнтів-фізосіб, вважають експерти. "На відміну від міжнародних автоконцернів, що розвивають як корпоративне, так і роздрібне кредитування, рітейлери націлюють банківські проекти на кредитування фізичних осіб в магазинах мережі, - вказує старший віце-президент "Альфа-банку" Андрій Сокольський. - Завдяки високому трафіку роздрібні мережі мають доступ до широкої клієнтської аудиторії, що дозволяє їм швидко нарощувати кредитний портфель і заробляти на процентному доході, а також нарощувати обороти, в тому числі за рахунок реалізації різних програм лояльності".
Зараз кредитування фізосіб в магазинах Auchan здійснює у партнерстві з "Кредит Європа Банк", частку продажів товарів у кредит учасники ринку оцінюють приблизно в 5% від обороту. Якийсь час після отримання ліцензії для банківської "дочки" Auchan, ймовірно, продовжить співпрацю з "Кредит Європа Банк", оскільки отримати дозвіл на роботу з фізособами банк зможе тільки через два роки після отримання ліцензії. В "Кредит Європа Банку" відмовилися від коментарів.
Auchan Group створена в 1961 році у Франції. Об'єднує 515 гіпермаркетів, з яких 8 - в Україні. У березні 2007 р. Французька Auchan заявила про придбання 20% акцій мережі "Фуршет".
Нагадаємо, на початку року повідомлялося, що Auchan вирішив вивести в Україну ще одну свою мережу. З посиланням на джерело повідомлялося, що компанія шукає земельні ділянки для розміщення так званих міських гіпермаркетів - їх площа в три рази менше магазинів, що працюють зараз в Україні.