За даними ЗМІ, ЛТФ відмовилася працювати на тютюнового монополіста "Тедіс Україна"
Причин для інформаційної атаки на "Львівську тютюнову фабрику" (ЛТФ) кілька: збільшення частки ринку ЛТФ, плани компанії вийти на IPO і відмова підприємства працювати через тютюнового монополіста "Тедіс Україна", також львів'яни виступають за підвищення адвалорної складової акцизного податку на сигарети. Про це пише dengi.ua.
Наголошується, що транснаціональні компанії об'єдналися проти єдиного українського виробника тютюнових виробів.
Ще недавно, в 2013 р. фабрики чотирьох транснаціональних компаній ("Філіп Морріс Україна", "Джей Ті Інтернешнл Україна", "В. А. Т.-Прилуки" і "Імперіал Тобакко Продакшн Україна") контролювали 95-97% всього внутрішнього тютюнового ринку. Чотири великих постачальника працювали з роздробом через одного дистриб'ютора - компанії "Тедіс Україна" (тоді – "Мегаполіс Україна). Частка "Львівської тютюнової фабрики, що стала об'єктом "інформаційної атаки", за два останні роки зросла до 9% (згідно дослідження компанії Nielsen), пише видання. Тобто майже десята частина внутрішнього українського тютюнового ринку вийшла з-під контролю західних корпорацій. Більш того, у компанії заявляють про намір в 2018-2019 роках наростити частку до 15%, саме з цим і намагаються боротися тютюнові корпорації, зазначає ЗМІ.
Зараз ЛТФ вже обслуговується в Офісі великих платників податків ДФС (у минулому році компанія була 57-ою в рейтингу), що суттєво змінює ставлення до неї в органах влади, йдеться у статті.
"ЛТФ послідовно відмовляється йти в руслі лобістських зусиль Філіп Морріс Україна, Джей Ті Інтернешнл Україна, В. А. Т.-Прилуки та Імперіал Тобакко Продакшн Україна в питанні регулювання ставок акцизного податку", - йдеться в матеріалі.
Адвалорна ставка регулює цінову доступність сигарет (чим дорожче і вище класом бренд, тим вище і ціна на нього). Але сьогоднішній розмір адвалора в 12% призвів до того, що в ціні таких дорогих брендів як Marlboro, Camel, Davidoff і подібних, складова цього податку мізерна, наголошується в публікації.
Така ситуація, пишуть журналісти, більш ніж влаштовує саме "велику четвірку" транснаціональних виробників преміальних брендів і вкрай невигідна єдиному українському виробнику сигарет – Львівській тютюновій фабриці. Тому, зусилля західний компаній в останні роки були спрямовані на утримання цієї ставки на низькому рівні – 12% (при середньому європейському показнику 27,7%), підкреслює ЗМІ.
"ЛТФ наполегливо пропонує збільшити адвалорний компонент до 20%, що, зрозуміло, не влаштовує транснаціональні корпорації. Це могло б вже в цьому році принести в державний бюджет додатково 7 млрд грн", - наголошується в матеріалі.
За даними видання, Львівська фабрика єдина, хто не працює з "Тедіс Україна" і веде незалежну цінову політику.
"Фактично Асоціація "Укртютюн", що об'єднує українські фабрики західних корпорацій і Тедіс втрачає можливість “вручну“ управляти підвищенням і зниженням цін на сигарети. Коли мова йде про втрату контролю над 10-15% продажів, проблемою знехтувати вже не можна", - йдеться в статті.