"Арселорміттал" скоротить виробництво через підвищення залізничних тарифів
З-за підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці" гірничо-металургійна компанія "Арселорміттал Кривий Ріг" вперше не зможе виконати інвестиційні зобов'язання перед державою і трудовим колективом. Про це на засіданні в Американській торговельній палаті заявив заступник генерального директора компанії Володимир Ткаченко.
"Держава встановлює тарифи на залізничні перевезення, і ми, безумовно, слідуємо цьому. Але ми не можемо гарантувати, що утримаємо виробництво на тому рівні, який зараз є. Хоча це було обіцяно, коли купувалася "Криворіжсталь", і ми завжди виконували всі свої інвестиційні зобов'язання і обов'язки перед нашим колективом", - заявив Володимир Ткаченко.
Загрози скорочення обсягів виробництва Володимир Ткаченко бачить у запланованому Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення.
"Згідно з нашими розрахунками, вже після першого кроку підвищення тарифів втрати за різними номінаціями становитимуть від 20 до 30%. Тільки на перевезення залізорудної сировини будемо втрачати по мільйону гривень щодня. Сьогодні за залізорудної сировини ми працюємо на межі рентабельності. А в переважній більшості нашого металопрокату ми вже збиткові. Тому невідомо, як довго ми зможемо накопичувати збитки", - зазначив Володимир Ткаченко.
За його словами, "Арселорміттал Кривий Ріг" експортує близько 20% залізорудної сировини, яка видобуває і збагачує, решта споживає гірничо-металургійний комбінат. Металопрокат йде на зовнішні ринки, ціни на яких досягли 12-річного мінімуму. Тому підвищення транспортних тарифів ще більше погіршить експортні позиції криворіжців.
"Ми сподіваємося, що рішення буде прийнято в інтересах не одного підприємства, яким би воно не було важливим для держави. Ми за "Укрзалізницю", але хочемо, щоб це рішення було виваженим і в інтересах всієї української економіки", - підкреслив заступник гендиректора компанії.
Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури має намір в 2016 році підвищити тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом на 30%. Згідно з проектом наказу транспортного відомства, вантажні розцінки залізниці зростуть на 15% вже з 1 січня. Проти пропозиції Мінінфраструктури виступили представники асоціацій підприємств видобувної, металургійної, хімічної, аграрної галузей, перевезення продукції яких значно подорожчає і змусить скоротити виробництво.