Apple оголосила про відкриття своєї мобільної платформи iPhone для інших рекламних мереж окрім власної мережі iAd. Але не для всіх, а тільки для "незалежних" рекламщиків, повідомляє РБК daily.
Тепер до неї зможуть приєднатися і інші мережі, але лише в тому випадку, якщо, вони "не знаходяться залежно від стороннього концерну". Згідно трактуванню Apple, за "залежні" мережі вона вважає такі компанії, які якимсь чином пов'язані з якоюсь фірмою, котра виробляє смартфон або операційні системи для них, або ж виступаючого як провайдер мобільного зв'язку. Отже якщо поставлені умови Apple суворо дотримуватимуться, то разом з Google за бортом автоматично опиниться рекламна мережа Nokia, а в перспективі і Microsoft, і, наприклад, Vodafone. Важко поки собі уявити, яка доля чекає мобільну рекламу, якщо в гру вступлять такі гіганти Інтернету, як Yahoo! або AOL.
Цілком очевидно і те, що Apple украй зацікавлена в тому, щоб не виникло враження, що вона прагне цілком покласти край конкуренції рекламних мереж на iPhone, iPad і iPod Touch. Якщо така підозра виникне, то на сцені одразу ж з'являться пильні чиновники з американської Федеральної комісії з торгівлі (FTC) і Єврокомісії. Небезпека цього цілком реальна. Всього кілька днів тому FTC дала свій дозвіл на операцію з придбання пошукачем Google мережі Admob, відзначивши, що в результаті лише однієї появи на цьому ринку Apple рівень конкуренції вже став для Google достатнім. Отже якщо Apple свідомо йде зараз на порушення балансу, що створився, то відповідні наслідки теж цілком передбачені.
Поки ж вирішення Apple викликало у гендиректора Admob Омара Хамуї крайнє роздратування. Він передчуває, що тепер його клієнти почнуть йти в дрібніші мережі, а значна частина виручки Admob потече в касу шефа Apple Стіва Джобса. Гендиректор Apple пояснив на цьому тижні в Сан-Франциско, що його сервіс iAd 40% рекламної виручки залишатиме собі, проте від недоліку рекламодавців Apple не страждає: на 2010 р. заключено договорів на суму 60 млн дол., а серед клієнтів такі імена, як Nissan і Chanel.