Комісія із захисту конкуренції Болгарії почала розслідування відносно місцевих підприємств групи "Лукойл" - "Лукойл Нафтохім Бургас" (управляє єдиним у країні нафтопереробним заводом) і "Лукойл Авіація Болгарія" (постачає авіаційним паливом болгарські аеропорти) - на предмет можливого зловживання домінуючим становищем на паливному ринку. Про це йдеться в повідомленні комісії.
Рішення комісії було за листом міністра економіки, енергетики і туризму Болгарії Трайчо Трайкова, який попросив регуляторів розслідувати дії "Лукойл Нафтохім Бургас" і "Лукойл Авіація" на предмет можливого зловживання домінуючим становищем на ринку авіаційного палива.
Зокрема, Трайков вважає, що трейдер "Лукойл Авіація", можливо, порушив закон про захист конкуренції, скоротивши контрактні поставки палива в аеропорти, після того як митне управління Болгарії відкликало ліцензію у НПЗ "Лукойл Нафтохім". Міністр висловив думку, що в сформованій ситуації "Лукойл Авіація" повинна була знайти альтернативних постачальників палива для виконання контрактів з авіаперевізниками в повному обсязі.
Напередодні державна Комісія із захисту конкуренції Болгарії оголосила про початок розслідування щодо місцевої торговельної "дочки" "Лукойлу" "Лукойл Болгарія" (Lukoil Bulgaria EOOD). Антимонопольна комісія провела дослідження болгарського паливного ринку і виявила ознаки маніпулювання ринком з боку компанії "Лукойл Болгарія", що, можливо, є наслідком картельних змов "дочки" "Лукойлу" з оптовими покупцями її нафтопродуктів. Відомство початок розслідування з метою встановити можливе порушення компанією "Лукойл Болгарія" заборони на обмежують конкуренцію угоди або погоджені дії, а також можливе зловживання домінуючим становищем на ринку.
Проблеми з владою Болгарії у "Лукойлу" почалися в липні 2011 р. після того, як місцева митна служба провела на нафтопереробному заводі "Лукойл Нафтохім Бургас" планову перевірку на предмет дотримання положень прийнятого в 2010 р. закону про акцизи і податкових платежах щодо врахування виробленої продукції. Згідно з нормативними актами країни, на НПЗ необхідно було встановити вимірювальні прилади обліку виробленого і проданого палива, інтегровані з митною системою контролю, які в онлайн-режимі будуть передавати відомству всі необхідні дані для розрахунку податкових зборів. За результатами інспекційної перевірки Митна служба Болгарії повідомила про відсутність на НПЗ необхідного обладнання і відкликала ліцензію на роботу в режимі податкового складу у резервуарного парку НПЗ "Нафтохім", що фактично означало заборону на реалізацію палива. Слідом за цим завод приступив до поступового згортання виробництва.
Через припинення поставок з НПЗ в Бургасі в болгарських аеропортах виник дефіцит авіагасу, що змусило уряд роздрукувати паливні держрезерви.
Адміністративний суд Софії 1 серпня 2011 призупинив виконання рішення Митної служби республіки про відкликання ліцензії у НПЗ "Нафтохім". Таким чином, суд дозволив відновити відвантаження палива з НПЗ. Суд, зокрема, керувався наявністю у "Лукойлу" діючих контрактів на поставку палива численним клієнтам, у тому числі болгарським держкомпаніям. Митне управління не погодилося з цими доводами і на наступний день подало апеляцію на рішення адміністративного суду.
НПЗ "Лукойл Нафтохім Бургас" є найбільшим на Балканах, його потужність складає 142 тис. бар. / день. Половина продукції заводу реалізується на місцевому ринку, решта йде на експорт, головним чином в сусідні країни, США і Азію. Підприємство є єдиним виробником авіагасу на Балканах.
"Лукойл Болгарія" - комерційний підрозділ групи "ЛУКОЙЛ", продає оптом і в роздріб паливо, вироблене на НПЗ в Бургасі. Роздрібна збутова мережа компанії налічує 200 заправних станцій. Частка підприємства на оптовому ринку нафтопродуктів в Болгарії становить близько 70%.
"Лукойл Авіація Болгарія" заправляє літаки в болгарських аеропортах - Софії, Варни, Бургаса, Пловдіва і Горна-Оряховіци.