Діяльність двох найбільших платіжних систем - Visa і MasterCard - викликала інтерес в Антимонопольному комітеті. Там почали вивчення обґрунтованості вимоги до банків оплачувати внутрідержавні платежі в доларах і підвищення тарифів в три рази. Аналогічне розслідування в Європі дозволило домогтися зниження тарифів в два рази, пише «Комерсант-Україна».
Антимонопольний комітет (АМКУ) почав розслідування діяльності платіжних систем в Україні на підставі заяви "конфіденційного заявника" і депутатських запитів, повідомили 28 травня в Українській асоціації банків-членів платіжної системи EMA. Представники EMA були залучені для з'ясування "відсутності/наявності в діяльності платіжних систем ознак порушення конкурентного законодавства". Запити в АМКУ направили народні депутати Сергій Павленко (блок Литвина) і Оксана Білозір ("Наша Україна-Народна самооборона").
У матеріалах одного із заявників вказується, що платіжні системи Visa і MasterCard проводять приховані узгоджені дії, що стосуються всіх аспектів співпраці з банками, зокрема у сфері тарифікації обов'язкових платежів (за маршрутизацію, авторизацію, кліринг операцій), і продовжують порушувати законодавство в частині неотримання дозволу АМКУ на такі узгоджені дії. Компанії Visa і MasterCard, згідно цим даним, займають монопольне положення на ринку платіжних карт - понад 85%.
За допомогою карт цих систем в 2009 р. було проведено 91,3% внутрішньо-українських гривневих трансакцій, які банки вимушені були сплатити в доларах. При цьому в 2006-2009 рр. тарифи виросли в два-три рази, а девальвація гривні на 50-60% ще більше збільшила операційні витрати. Вартість ліцензування банку як еквайера виросла з 50 тис. до 250 тис. дол., тоді як в інших країнах ця плата відсутня, або не перевищує 10 тис. дол. В результаті порівняно з 2006 р. вартість обслуговування кожної гривні в обігу виросла до 2009 р. на 50%, йдеться в матеріалах. У прес-службі АМКУ підтвердили, що розслідування відносно платіжних систем розпочате за депутатським запитом.
У офісі компанії Visa в Україні заявили, що ще не отримали повідомлення АМКУ, але готові співпрацювати з держорганами і надати матеріали про свою діяльність.