АМКУ запропонував заборонити рекламу лікарських засобів
Антимонопольний комітет України (АМКУ) запропонував на законодавчому рівні заборонити рекламування лікарських засобів та біологічно-активних добавок.
Про це повідомила прес-служба АМКУ.
За результатами публічних слухань з даного приводу, комітет вирішив офіційно звернутися до Кабінету міністрів та комітету Верховної Ради з питань охорони здоров'я з пропозицією внести відповідні зміни до Закону України «Про рекламу». Для напрацювання деталізованих змін запропоновано створити робочу групу з фахівців комітету, Мінекономіки, МОЗ, Держспоживстандарту та представників ринку фармацевтики.
«Оманлива, неправдива реклама ліків і їх властивостей сьогодні набула масового характеру і несе серйозну шкоду для громадян. Не отримавши обіцяного одужання, споживач, в кращому випадку, втрачає гроші, у гіршому - піддає небезпеці своє здоров'я і життя. Тому позиція Антимонопольного комітету у цьому питанні є однозначною: рекламу медикаментів та біологічно-активних добавок слід заборонити, і вирішити цю проблему кардинально», - зауважив голова АМКУ Олексій Костусєв.
Як повідомляється, заборону рекламування медикаментів та біологічно-активних добавок в ЗМІ підтримали всі учасники слухань за виключенням представника Асоціації виробників, операторів ринка спеціальних продуктів харчування та лікувально-профілактичних косметичних засобів.
О.Костусєв також відзначив, що заборона реклами медикаментів призведе до їх значного здешевлення, адже рекламні бюджети підприємці закладають до цін на ліки.
Участь у слуханнях взяли представники Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров'я, Мінекономіки, Мінохоронздоров'я, Держспоживстандарту, а також професійних асоціацій, об'єднань та ВАТ «Фармак», ЗАТ НВЦ «Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод».
Нагадаемо, в 2009 році Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» було доповнено нормою, яка встановлює механізм виявлення і припинення АМКУ фактів поширення підприємцями інформації, що вводить споживачів в оману. З цього часу комітет провів понад 300 подібних розслідувань, з яких 65 стосувалися неправдивої реклами лікарських засобів і біологічно-активних добавок. На даний час на розгляді в Комітеті перебуває ще ціла низка таких справ.