Відповідне рішення, як передає кореспондент РБК-Україна, було прийнято на засіданні АМКУ сьогодні
Антимонопольний комітет України вирішив перенести на 18 березня розгляд скарги компанії "Ес Ай Центр", яку Український державний центр радіочастот не допустив до участі в тендері на розробку і впровадження системи перенесення номерів (Mobile Number Portability, послуга MNP). Відповідне рішення було прийнято на засіданні АМКУ в середу 2 березня, передає кореспондент РБК-Україна.
Компанія "Ес Ай Центр" спробувала довести АМКУ, що її пропозицію було неправомірно відхилено, і домогтися перегляду результатів тендера.
Сам тендер відбувся 25 січня, а його переможцем стала компанія "Діалінк", яка запропонувала рішення у партнерстві з литовською компанією Mediafon. Розробки Mediafon уже використовуються в низці країн - Литві, Молдові, Грузії та Росії. У двох останніх вони стали предметом судових розглядів.
"Ес Ай Центр" є "дочкою" української компанії "Софтінвест холдинг". Технічне рішення, з яким вона йшла на тендер, було створено в партнерстві зі словенською компанією Teletech. У Teletech є досвід успішного впровадження послуги перенесення номерів у Європі.
Втім, УДЦР відхилив пропозицію "Ес Ай Центру", оскільки визнав компанію фінансово неспроможною - протягом останніх кварталів вона була збитковою. При цьому з'ясувалося, що в українському законодавстві немає визначення фінансової спроможності та методики її визначення.
Зазначимо, що збитковість підприємства не свідчить про його фінансову неспроможність. Наприклад, збиткова компанія "Лайфселл" (екс-"Астеліт") торік заплатила за ліцензію на зв'язок 3G понад 3,35 млрд грн - це більше, ніж її прибуткові конкуренти "Київстар" і "Vodafone Україна". Ці гроші вона отримала від своєї материнської компанії Turkcell.
Ще однією підставою відхилити заявку "Ес Ай Центру" стала вартість підтримки системи. У тендерній документації "Ес Ай Центру" зазначено, що вона дорівнює нулю. УДЦР з'ясував, що підтримка вже включена у вартість програмного забезпечення, тому вважав це за поданням недостовірної інформації. Під час розгляду скарги в АМКУ був присутній директор Teletech, який підтвердив, що продаж програмного забезпечення з підтримкою є загальноприйнятою практикою.
Тим не менш, АМКУ зобов'язав позивача надати письмове підтвердження цієї тези. "Включаючи підтримку у вартість пропозиції, компанія "Ес Ай Центр" розуміла, що, таким чином, отримає додаткові 25 балів і автоматично стане переможцем тендеру. Це було зроблено спеціально", - додав голова тендерної комісії Вадим Гулько.
Третя претензія УДЦР стосувалася технічних особливостей рішення. Так, доступ до системи повинен здійснюватися через єдиний графічний веб-інтерфейс. Але в демо-версії рішення "Ес Ай Центру" інтерфейсів було кілька. Представник компанії заявив, що представлена демо-версія може бути доопрацьована, про що говорить і сама назва тендеру - тендер на проектування, розробки та впровадження системи.
Відповідне роз'яснення свого часу було направлено і до УДЦР, що підтвердили представники відомства. Для вивчення питання АМКУ запропонував залучити IT-експертів, які б сказали, чи це можливо. Представники УДЦР проти експертизи не заперечують.
Своєю чергою, "Ес Ай Центр" висловив стурбованість тим, що УДЦР може чинити тиск на залучених експертів, тому просив АМКУ прийняти рішення без експертизи. "Навіть якщо б експертиза показала, що наше технічне рішення не в повній мірі відповідає вимогам, цього було б недостатньо для відхилення пропозиції. Просто допустіть наша пропозиція до тендеру і поставте по цьому пункту нуль балів", - заявив юрист "Ес Ай Центру".
Відопвідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, деякі з компаній, допущені до тендеру, по цьому пункту отримали оцінку "0 балів", а максимальною була оцінка "0,5 бала".
Як повідомлялося сьогодні раніше, АМКУ відмовив польській компанії T4B в задоволенні скарги учасника тендеру на розробку і впровадження системи перенесення номерів..