Американський Groupon залучив 700 млн дол. в результаті найбільшого після Google інтернет-IPO
Американський знижковий сервіс Groupon залучив 700 млн дол. в результаті найбільшого IPO в інтернет-секторі після первинного розміщення акцій Google в 2004 р. Як повідомляється в прес-релізі Groupon, компанія розмістила 35 млн акцій класу A за ціною 20 дол. за папір. Крім того, емітент надав андеррайтерам опціон на покриття можливої перевитрати асигнувань в обсязі до 5,25 млн акцій. Якщо опціон буде реалізований повністю, Groupon виручить більше 800 млн дол.
Існуючі акціонери Groupon не беруть участь у продажі акцій, всі кошти від розміщення надійдуть у розпорядження компанії. Акції Groupon почнуть торгуватися на біржі NASDAQ 4 листопада 2011 р. під тікером GRPN.
Спочатку Groupon планував розмістити 30 млн акцій за ціною 16-18 дол., тобто залучити до 540 млн дол. У результаті компанія залучила на 30% більше коштів, ніж передбачалося раніше.
Вся компанія, виходячи з параметрів IPO, оцінена в 12,7 млрд дол. Free-float після розміщення складе трохи більше 5%, що, на думку аналітиків, підтримає котирування Groupon в короткостроковій перспективі. Однак довгострокові перспективи Groupon викликають у аналітиків сумніви через зростаючу конкуренцію з більш потужними інтернет-компаніями (Amazon.com, Google) і моделі бізнесу, що легко відтворюється, яка поки що не приносить Groupon прибутку.
У 2010 р. чистий збиток склав Groupon 390 млн дол., за перші 9 місяців 2011 р. - 214 млн дол.
Groupon дозволяє зареєстрованим користувачам купувати знижкові онлайн-купони на різні товари та послуги. В даний час компанія представлена в 35 країнах світу. У серпні 2010 р. Groupon Inc. вийшла на російський та японський ринки: компанія придбала російський аналог Groupon - компанію Darberry, а також японську Qpod. Про умови угод не повідомлялося. У грудні 2010 р. сервіс відхилив пропозицію про купівлю (за 6 млрд дол.), спрямовану інтернет-гігантом Google.