Акцизні марки повинні коштувати в два-три рази дешевше, - Мінфін
Вартість акцизних марок повинна бути знижена, оскільки нові захисні елементи дорого обходяться, але не впливають на нелегальний ринок підакцизних товарів. Про це йдеться в листі міністра фінансів Олександра Шлапака на ім'я голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса.
Згідно з опублікованою калькуляцією Поліграфкомбінату "Україна", більше половини вартості акцизних марок - це витрати на нові захисні елементи" - фольгу для голограм і QR коди. Ці елементи наносяться на марки з вересня 2013 року.
В результаті, "виробники і споживачі акцизної продукції змушені додатково переплачувати 515 млн грн в рік, з яких 348 млн грн - на тютюнових виробах та 167 млн грн - на алкогольній продукції" - пише в листі міністр фінансів Олександр Шлапак.
При цьому, за словами міністра, "згадане рішення Кабінету міністрів не забезпечило головну мету - зменшення нелегального обігу алкогольних та тютюнових виробів і збільшення відповідних бюджетних надходжень. Зокрема, в 2013 р. обсяг нелегальної алкогольної продукції зріс і становить близько 40%, у зв'язку з чим держбюджет недоотримав понад 2,3 млрд грн".
За результатами наради у Міністерстві фінансів від 12 травня 2014, було виявлено, що сьогодні є всі підстави для зменшення вартості марки акцизного податку в річному вимірі на 496,8 млн грн.
Зокрема, за підрахунками Мінфіну, близько 300 млн грн можна заощадити, якщо вилучити графічний захисний елемент (т.зв. QR-код), який не виконує функції захисту. Ще 155,6 млн грн можна заощадити, якщо провести відкритий тендер для закупівлі фольги гарячого тиснення (зниження її вартості на 75%), а також зменшити її розмір для алкогольних виробів (економія 41,2 млн).
На даний момент, одна акцизна марка для кожної пачки сигарет коштує 14 коп., для пляшки алкогольного напою - 27 копійок. У той же час, відмова від QR-кодів і зниження вартості голограм дасть можливість зменшити вартість марок до 5 копійок для тютюнових виробів і до 14 копійок для алкоголю.
Мінфін доручив ініціювати розробку нових, менш витратних зразків акцизних марок для алкоголю і тютюну до 16 червня 2014 року.
Зазначимо, що в Україні діють найдорожчі акцизні марки в СНД. Зокрема, вартість марок в Росії - в 3,5 рази нижче, ніж в Україні.