Акції соціальної мережі Facebook, яка здійснила одне з найуспішніших в історії IPO, подорожчали на 13% на дебютних торгах на американській біржі NASDAQ. Угоди по паперах з тикером FB пройшли за ціною 43 дол. за ціною первинного розміщення в 38 дол./акція. Раніше угоди за акціями Facebook на фондовому майданчику NASDAQ були здійснені за ціною в 42,05 дол. Обсяг торгів перевищив 80 млн акцій за перші 30 сек.
Раніше біржа NASDAQ відчула проблеми з відображенням котирувань акцій Facebook, які сьогодні почали торгуватися на цьому майданчику. За неофіційними даними, сервери NASDAQ не справлялися з обробкою величезної кількості заявок на покупку акцій соціальної мережі.
Сьогодні в 16:30 за київським часом засновник і виконавчий директор Facebook Марк Цукерберг відкрив торговельну сесію на нью-йоркської біржі NASDAQ традиційним ударом дзвону з штаб-квартири Facebook в Менло-Парк, Каліфорнія.
Зазначимо, що торговельна сесія на NASDAQ відкрилася в 16:30 за київським часом, проте акції Facebook почали торгуватися пізніше. На думку експертів, в ході першої сесії акції Facebook значно подорожчають порівняно з ціною розміщення, хоча аналітики розходяться в оцінках довгострокових ринкових перспектив Facebook.
Напередодні дебюту Facebook в рамках IPO біржові індикатори США на відкритті торгів продемонстрували переважно підвищення (за винятком індексу NASDAQ). Станом на 19:12 провідні індекси перемістилися на негативну територію, при цьому NASDAQ знижується на 0,21%, а котирування Facebook підвищуються на 1,53% - до 38,58 дол. за акцію.
Компанія Facebook завершила одне з найуспішніших первинних публічних розміщень акцій (IPO) в історії, в рамках якого соціальна мережа і її акціонери залучили понад 16 млрд дол. Ринкова вартість Facebook на момент IPO склала 104 млрд дол. Ціна розміщення, оголошена минулої ночі, становила 38 дол. за акцію.
За розміром IPO Facebook зайняв лідируючу позицію серед IT-компаній і третє місце за всю історію. Тільки Visa в березні 2008 р. з 19,6 млрд дол. і General Motors у листопаді п.р. з 18,15 млрд дол. зуміли залучити під час IPO великі суми.
Чистий прибуток Facebook в I кварталі 2012 р. знизився на 12% - до 205 млн дол. проти 233 млн дол., отриманих за I квартал 2011 р. Виручка компанії за минулий квартал зросла на 45% - до 1,058 млрд дол. проти 731 млн дол., виручених в I кварталі 2011 р. За даними на березень 2012 р., число зареєстрованих користувачів соціальної мережі склало понад 901 млн людей, з них щодня користуються ресурсом 526 млн людей, що на 41% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.