Європейський авіабудівний концерн EADS повідомив, що продажі літаків Airbus у 2013 р. досягли рекордних значень - концерн поставив 626 літаків.
Європейський авіабудівний концерн EADS повідомив, що продажі літаків Airbus у 2013 р. досягли рекордних значень - концерн поставив 626 літаків, передає Associated Press. Замовлення Airbus у 2013 р. зросли до 1 тис. 619 нових авіалайнерів, що практично вдвічі перевищило очікування аналітиків.
Із поправкою на скасування загальне число замовлень Airbus за 2013 р. зросло на 80% і склало 1 тис. 504 літаки. Число невиконаних замовлень - повітряні судна, які авіабудівник повинен буде поставити в майбутні роки, - на даний момент становить 5 тис. 559 літаків загальною вартістю на 809 млрд дол.
Основою портфеля замовлень Airbus є вузькофюзеляжні літаки, які легше пристосувати для потреб клієнтів авіаперевізників, ніж широкофюзеляжні лайнери. Зокрема, число невиконаних поки замовлень на літаки сімейства A320, включаючи більш паливоекономічну модель A320 neo, становить 4 тис. 300 літаків.
Зазначимо також, що, незважаючи на рекордні для себе результати, Airbus, як і раніше, програє своєму основному конкурентові - американському концерну Boeing, постачання якого склали на 22 повітряних судна більше, а кількість замовлень - 1 тис. 531 літак. Число невиконаних замовлень Boeing на даний момент складає 5 тис. 80 судів.
Минулий рік став успішним для компаній у зв'язку з бажанням авіакомпаній оновити авіапарк на тлі скорочення вартості енергоносіїв, загального відновлення авіатранспортної галузі, що намітилося, та зростаючого пасажиропотоку.
"На даний момент ринок зростає вкрай інтенсивно, набагато більше, ніж ми чи Boeing могли уявити", - сказав президент Airbus Фабріс Брежьє на прес -конференції, на якій він виступав спільно з комерційним директором компанії Джоном Ліхі. Він зазначає, що найбільший попит на літаки представлений американськими авіаперевізниками, які ще недавно страждали від кризи, та ринками, що розвиваються, в першу чергу азіатськими.
"Найголовніше питання для багатьох з вас зараз, мабуть, що буде з галуззю далі. Очевидно, що як галузь ми не зможемо продовжувати розвиватися з тим же темпом. Проте ми продовжуємо роботу зі збільшення виробництва", - коментує показники Ліхі. За оцінкою комерційного директора Airbus, авіаційна галузь, як і раніше, продовжує зростати. Він також зазначає, що "програш" Boeing не надто хвилює європейський авіаконцерн.
"Я думаю, ми цілком задоволені нашими результатами. У кожному разі, це дуополія, і мені за великим рахунком все одно, у кого виявилося на 2 літаки більше - у нас або в них", - додає Ліхі.
Нагадаємо, що із 2014 р. концерн EADS буде перейменований на Airbus Group - за назвою флагманського бізнесу з виробництва цивільних літаків. Реструктуризація оборонних і космічних активів EADS приведе до істотної консолідації підприємств групи в Німеччині, Франції, Іспанії і Великій Британії. Новий дивізіон Airbus Defense and Space приступить до роботи з початку 2014 р. До його завдань увійдуть розробка і виробництво військово-транспортних і розвідувальних літаків спільно з виробником космічних апаратів Astrium і постачальником рішень у сфері безпеки Cassidian.