Аеропорт "Бориспіль" буде передано в концесію, - Кабмін
Кабінет міністрів України прийняв постанову "Про внесення змін до Переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію", згідно з яким міжнародний аеропорт "Бориспіль" може бути передано в концесію. Про це повідомляє прес-служба Кабінету міністрів.
Аеропорт "Бориспіль" буде трансформований в міжнародний хаб: для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи.
В першу чергу мова йде про розширення терміналу D, добудову трансферної зони і термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів. Така добудова, за попередніми оцінками, передбачає капітальні вкладення в розмірі 1 000 млн. грн. З урахуванням того, що підприємство зараз не має достатнього обсягу власних коштів і, з огляду на обсяги боргового навантаження, найбільш реальним варіантом є залучення професійного приватного інвестора.
На думку фахівців Міністерства інфраструктури, найбільш прийнятною моделлю залучення приватних інвестицій для розвитку аеропорту "Бориспіль" є концесія. Концесія дозволить забезпечити необхідний довгостроковий приватний капітал для фінансування розвитку аеропорту, залучити експлуатантів міжнародного рівня і, відповідно, забезпечити створення міжнародного хабу на базі міжнародного аеропорту "Бориспіль".
При цьому Мінінфраструктури бачить доцільним передачу в концесію цілісного майнового комплексу (ЦМК) аеропорту, а не окремо визначеного майна - це дозволить не тільки комерційно експлуатувати новий термінал, а здійснювати комплексний розвиток усього аеропорту. Крім того, майбутній концесіонер отримати український сертифікат експлуатанта аеропорту.
Передбачається, що концесіонер направить в розвиток об'єкта інфраструктури в найближчі два роки не менше 2,3 млрд грн При цьому (оскільки договори концесії укладаються на строк не менше 10 років) очікується, що тільки за перші 10 років бюджет отримає не менше 1,5 млрд грн. концесійних платежів. Важливо і те, що виплати за зовнішніми існуючих запозиченнях у розмірі 4800 млн грн аеропорту будуть здійснюватися майбутнім концесіонером.
Після закінчення проекту всі побудовані в рамках концесії нові об'єкти інфраструктури залишаться у розпорядженні держави.
Концесіонер-експлуатант з досвідом управління міжнародного рівня буде обраний на конкурсній основі. Умови концесійного конкурсу у відповідності з постановою розробляти Міністерство інфраструктури України. У самому концесійному договорі, зокрема, буде передбачено зобов'язання концесіонера щодо внесення додаткових інвестицій і забезпечення погашення вже існуючих боргових зобов'язань ДП МА "Бориспіль". Серед інших обов'язкових умов - забезпечення безпеки польотів, підвищення рівня наземного обслуговування, належного надання послуг у сфері авіаційного транспорту. Крім того, в договорі будуть закріплені та соціальні аспекти: концесіонер буде підвищувати рівень продуктивності праці трудового колективу, зайнятості та збереження існуючих на момент укладення концесійного договору соціальних гарантій.