Адвалорна ставка на сигарети допоможе забезпечити соціальну справедливість, - Стрекаль
Адвалор сьогодні становить 12% і починає діяти при ціні вище 40 гривень, тобто практично не працює
Запровадження ефективної адвалорної ставки на сигарети допоможе не тільки отримати додаткові надходження в бюджет, але і забезпечить соціальну справедливість. Про це інтерв'ю ZIK сказав директор з корпоративних та правових питань Imperial Tobacco в Центральній Європі, Україні, Молдові та країнах Кавказу Олег Стрекаль.
"Є компромісний варіант, який часто використовують в ЄС. Ми пропонуємо підвищувати надходження в бюджет за рахунок нормального класичного підвищення акцизного податку, причому всіх його компонентів: і специфічної частини, і адвалорної частини. І тут криються додаткові мільярди для держбюджету. Якщо ми піднімемо адвалор до 20%, тоді адвалорний податок буде платити абсолютно весь ринок, і тоді виходить соціальна справедливість, оскільки навіть сигарети без фільтра будуть платити адвалор, але він буде невеликий, але все одно він буде. Підхід однаковий до всіх. Додаткові надходження до бюджету складуть більше 6 млрд гривень", - сказав він.
Адвалор (складова акцизу, яка залежить від ціни: чим дорожче сигарети тим більший податок з них сплачується, - ред.) сьогодні становить 12% і починає діяти при ціні вище 40 гривень, тобто практично не працює.
При цьому Стрекаль зазначив, що адвалорна ставка в 20%, що цілком відповідає європейським підходам.
"В європейських країнах в залежності від особливостей ринку існує різний підхід. В Італії ставка адвалора становить 50-51%, а в Швеції тільки 1%. Наші конкуренти говорять про Швецію, при цьому вони мовчать про Італію. Але якщо ми візьмемо, грубо кажучи, середню "температуру по лікарні", то середня ставка адвалора в Європі становить приблизно 22%", - заявив експерт.
Нагадаємо, минулого тижня стало відомо, що Міністерство фінансів підготувало законопроект, який фактично призведе до підвищення ціни на дешеві сигарети до майже 27 гривень проти нинішніх 18-22. Така ініціатива Мінфіну, за оцінками експертів, загрожує втратою ринку для українських середніх і дрібних компаній, які виробляють дешеві марки сигарет, а також вдарить по людям з низьким доходом (військових, пенсіонерів, робітників), які є споживачами недорогих марок сигарет.