Головне завдання, на якому повинні бути сконцентровані сьогодні зусилля держави та підприємств вітчизняної авіаційної промисловості - налагодити масштабний серійний випуск літаків, заявив на нараді з питань розвитку галузі перший віце-прем'єр-міністр України Андрій Клюєв, повідомляє його прес-служба.
За його словами, всі інші питання, у тому числі реструктуризація та погашення старих боргів підприємств галузі, другорядні і повинні лише забезпечувати досягнення головної мети. Тільки тоді, коли кожен з авіабудівних заводів вийде на мінімальний рівень виробництва - 10 літаків на рік, вони зможуть обслуговувати існуючі борги. Тільки в цьому випадку ми припинимо постійно перекладати ці проблеми на держбюджет, заявив А.Клюєв.
Він заявив, що держава допоможе авіапрому отримувати кредити в приватних банках під уже підписані контракти, компенсуючи відсотки по них з держбюджету. А.Клюєв доручив відповідним міністерствам і відомствам підготувати законопроект про внесення змін до держбюджету для виділення коштів на ці цілі.
Перший віце-прем'єр-міністр також поставив завдання до кінця тижня розробити відповідні рішення уряду про звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ підприємств авіапрому при ввезенні комплектуючих для виробництва авіаційної техніки.
В даний час в центральних органах виконавчої влади допрацьовується проект Стратегії розвитку вітчизняної авіабудівної промисловості до 2020 р., яку планується ухвалити на початку 2011 р.
За даними Мінпромполітики, програма розвитку авіаційної промисловості до 2010 р. за останні роки профінансована лише на 19% від реальних потреб (950 млн грн). Станом на 1 квітня 2010 р. кредиторська заборгованість усіх підприємств авіапрому склала близько 7 млрд грн.