У Раді розповіли про ситуацію навколо законопроекту про водний транспорт
Через відстоювання корпоративних інтересів компанії "Нібулон" народним депутатом Андрієм Вадатурським Україна протягом трьох років не може прийняти закон про водний транспорт. Про це заявив народний депутат Роман Семенуха в ефірі телеканалу "112 Україна", коментуючи перспективи прийняття урядового законопроекту №2475а і альтернативного законопроекту №2475а-4, ініційованого Вадатурським, передає "Обозреватель".
"Законопроект, який представляє Андрій Вадатурський, який, як ви знаєте, має відношення до компанії "Нібулон", шкодить самому процесу. Сьогодні зношення основних фондів об’єктів інфраструктури, пов’язаних з внутрішнім водним транспортом, становить 75%. Тобто ситуація близька до критичної. І на жаль, через три роки дискусій в парламенті ми не вийшли на жодне консолідоване рішення. Якби будь-який інший законопроект представляли люди, які не мають безпосереднього відношення до бізнесу, і які не можуть бути звинувачені у тих чи інших своїх корпоративних інтересах, шанс на досягнення компромісу був би значно більший", - зазначив Семенуха.
Як пише видання, за словами міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, уже в найближчу пленарну середу відбудеться засідання транспортного комітету, після якого законопроект про водний транспорт може бути винесений на розгляд парламенту. Крім розвитку вільної конкуренції і створення нових робочих місць, його прийняття зможе значно розвантажити українські автошляхи.
"Ми перенесемо значну кількість вантажів - мільйони тон - з українських автошляхів на річку. Фактично ми підрахували, що 1 мільйон тонн вантажів, забраних з автошляхів на річку, економить мінімум 800 мільйонів гривень щорічно на утримання доріг", - заявив Омелян.
Коментуючи важливість річкових перевезень як альтернативи залізниці та автошляхам, Омелян розповів про негативний вплив на українські дороги від діяльності великих аграрних компаній, які перевозять зернові культури вантажівками.
"В 2015-2016 роках ми фіксували кричущі факти, коли 130-170-тонні вантажівки йшли автошляхами. Після одного такого проходження дороги не залишалося… Цього року ми запускаємо пілотний проект зі Світовим Банком. Це 5 стаціонарних комплексів автоматичного вагового контролю навколо Києва і хочемо, щоб наступного року 100 вагових автоматичних контролів було розміщено по всім ключовим шляхам України. Тоді ми зможемо змусити водіїв перейти на нормальне перевезення вантажу до 40 тонн. Вони будуть знати, що домовитися точно не вдасться, тут не будуть діяти якісь кулуарні речі, перевищив, автомат тебе спіймав – ти платиш штраф і розвантажуєшся прямо на місці", - цитує видання Омеляна.
Нагадаємо, 27 лютого 2018 року Верховна Рада відправила на доопрацювання обидва законопроекти про водний транспорт, при чому альтернативний законопроект Вадатурського набрав лише 159 голосів. Експерти зазначали, що нинішня відсутність закону про водний транспорт найбільше вигідна миколаївській компанії-зернотрейдеру "Нібулон", якою керує сім’я Вадатурських, і яка сьогодні має фактично монопольне положення в каботажних перевезеннях.
За даними "Цензора", за ймовірними намірами "Нібулона" лобіювати власний законопроект може стояти страх перед фінансовим крахом. "Річковий флот "Нібулона" може не витримати здорової конкуренції і низьких цін на перевезення. Якщо "Нібулон" стане менш конкурентоспроможним, він ризикує не розплатитися за кредитами, які активно залучав раніше, у першу чергу від ЄБРР", - зазначало видання.