Після двох років буму, свято для автомобільної індустрії завершується. Наступного року виробникам варто пристосовуватися до зменшення попиту, повідомляє Deutsche Welle.
Насамперед святковий настрій автовиробникам псує загроза банкрутства деяких європейських держав. Експерти припускають, що обсяги збуту автомобілів наступного року зменшаться, а автоконцерни не використовуватимуть свої виробничі потужності на повну силу.
Експерти зазначають, що виробники не зможуть розраховувати на пом'якшення за рахунок країн з перехідними економіками. Попит на автомобілі у таких країнах, як Китай, Індія та Бразилія, хоч і продовжує зростати, але повільніше, ніж раніше. Упродовж минулих років усі великі автовиробники мали зиск від голоду китайців за мобільністю та статусними символами, тому нові фабрики росли, як гриби після дощу. Поступово нарощувалися надмірні потужності. Однак заводи продовжують працювати на повну силу.
Значно проблематичніше виглядає ситуація в Європі, де ринки вже насичені, а виробникам не вдається знайти нові ніші, пропонуючи людям машини. Найбільший виробничий тиск очікується у Франції, Іспанії та Італії, вважають експерти дослідницького центру «Car - Center Automotive Research» у Дуйсбурзі-Ессені. За їхнім прогнозом, найбільше потерпатимуть, зокрема, такі виробники, як Fiat, PSA Peugeot Citroen, Renault Opel, що залежні від збуту в південноєвропейських країнах. Керівник інституту Фердинанд Дуденгоффер вважає, що у Західній Європі наступного року буде продано на 670 тис. машин менше, якщо порівнювати з 2011 р. Тобто, за словами експерта, дві фабрики стануть зайвими. «2012 стане найгіршим роком для продажу легкових автомобілів у Західній Європі за останні 18 років», - прогнозує Дуденгоффер.
Виробники повинні дуже точно зважати на свої виробничі потужності, попереджає експерт автомобільної галузі Штефан Братцель, керівник Center of Automotive Management. «Той, хто діятиме так, як досі, розминеться з реальністю». За його прогнозом, з огляду на зменшення показників продажу конкурентна боротьба між виробниками стане жорсткішою. І Братцель, і Дуденгоффер очікують змагання знижок від виробників.
Як очікується, японські виробники, зокрема, колишній світовий лідер галузі - концерн Toyota, - що зазнав нищівного удару насамперед внаслідок катастрофи на АЕС «Фукусіма», захоче відвоювати свою територію. Оскільки подібне можливе лише за рахунок знижок, то ціновий тиск тільки посилюватиметься, прогнозують оглядачі.
Сподівання галузі спрямовані на США, де споживачі продовжують активно купувати нові автомобілі.